donderdag 13 maart 2014

Dag 510


Tijdens mijn opzoekwerk ivm de Hoboquilt kwam
ik dit boek tegen. Het is een in het Engels geschreven
boek dat enkel in Amerika is uitgebracht.

De auteur is de Rotterdammer Gerard Leeflang.
Leeflang was van 1919 tot 1923 marconist aan
boord van een aantal vrachtschepen die naar de USA
voeren.

Toen hij in 1923 in New York aanmeerde was hij
zó onder de indruk van deze stad dat hij zijn
schip verliet en besloot om er te blijven.

(foto van het internet)
Hij heeft 3 jaar door Amerika gezworven als Hobo.
(foto van het internet)
Uiteindelijk werd hij als illegaal opgepakt en via Ellis Island
naar Nederland getransporteerd.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Liliane, ik kom net tot de ontdekking dat jouw comments op Noreply staat. Ik heb meerdere keren geantwoord maar blijkt dat het dus niet aankomt.
    Zou je mij anders kunnen mailen?

    Lucy

    BeantwoordenVerwijderen