vrijdag 30 oktober 2015

A touch of orange .......in october.





































De "gouden" maand oktober loopt op z'n einde. De kleur oranje
was deze maand overal rondom mij.
Enkele foto's heb ik genomen tijdens feestjes in familieverband.
Als ik die rijkelijke Limburgse vlaaien dan zie staan moet ik altijd
aan de Limburgse toonladder van Toon Hermans denken:
"Do - re - mi - vla - sol - vla - si - do". Zo leuk gevonden!
Toen het roodborstje wat onbezonnen tegen mijn keukenraam
vloog was zijn liedje snel uitgezongen. Van een "pech"vogel gesproken.
Enkele jaren geleden zijn we op vakantie geweest in Toscane.
Terug thuis wilde ik graag een quilt maken die de prachtige kleuren
van deze streek zou uitstralen. Met de geselecteerde stofjes en het
Winding Ways patroon denk ik dat de sfeer goed zit.
De laatste vier foto's heb ik gisteren op het oeqc in Maastricht
gemaakt. Ook daar waren vele prachtige oranje accenten.
Ik wil dit blogje afsluiten met een gedicht van mijn Heeroom zaliger.
Met eenvoudige, mooie woorden geeft dit perfect de sfeer van deze
maand weer.

Oktober

Als je ver van grijze stegen
voor je voeten wegen baant,
laat geen dreven achterwege
tijdens de oktobermaand.

Bomen zie je rossig gloeien
lijk een oven als hij bakt,
gele struiken staan te groeien
als met vurig goud beplakt.

Lijsterbessen zie je blinken
als getintel van robijn,
dat toch niemand zou verminken
al dat schone boven schijn!

Eer die mooie blaren vallen
en de winter zegepraalt,
laat ons God bedanken, allen
voor de vruchten ingehaald.

Dank aan God om al zijn goedheid
breng je rozenkrans dan mee,
zeg daarmee in al uw moeheid:
"Dank, o God, voor vrucht en vee!"
(Mathieu Gijbels)




7 opmerkingen:

  1. Wat een mooie fotoseries laat je zien op je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach...voor het mooie roodborstje
    en wat mooi ook hoe vaak oranje toch voorkomt :0))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtig foto-verhaal laat je zo zien.
    En al die warme tinten. Super mooi. Wat een prachtige quilt is dat geworden.
    Ook het haakwerk is super en dat oranje vestje dat je laat zien vind ik zo mooi... wat een prachtige kleur
    Fijn weekend,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat doe je dat toch leuk, elke keer een inspiratie post over een kleur of onderwerp. Het wordt zo echt een verhaal! Leuk hoor.
    Die foto van je haakwerkje. Heerlijk. Ik heb het ook ergens liggen. Ik moet het toch eens opzoeken. De laatste twee quilts op de foto zijn ook zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En wat een prachtig tere foto heb je gemaakt van het roodborstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. This is my favorite of all your posts!! I savoured every photo and the oh so descriptive words at the end. GORGEOUS!!!! Every thing was fabulous!!!

    Blessings and hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Liliane,

    Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van oranje, maar dit is prachtig! Zo sneu, dat roodborstje, dat wel ... Wat bem je een prachtige quilt aan het maken, verassende kleuren zo samen! Ik heb weer genoten van je prachtige foto's en ook heel erg van het gedicht van je heeroom. Dank!

    Groetjes en een fijne dag gewenst, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen