donderdag 16 juni 2016

Vierkant.....

   




Bij het doorbladeren van mijn quiltboeken trekken de 
eenvoudigste patronen altijd mijn meeste aandacht.
Kijk eens wat er allemaal mogelijk is met zo'n klein,
eenvoudig vierkantje.
Julie Hendricksen heeft in haar boek
"Remembering the Past" enkele mooie quilts uitgewerkt
met dit patroontje.
De top van mijn eigen "vierkantjes"quilt is nu ook klaar.
Nu nog "even" voorzien van een eenvoudig quiltpatroon!
En ondertussen wordt er verder gewerkt aan een andere
"one-patch" quilt. Hexagonen zijn altijd zo verleidelijk
om mee te werken. Maar eigenlijk is dat een zéér tijdrovend
werk. Gelukkig zijn er tegenwoordig handige ponsapparaatjes
te koop die ons al dat knipwerk besparen. Zou het einde dan toch
ooit in zicht komen?
Groetjes Liliane

4 opmerkingen:

  1. Mooi hoor, en je hebt gelijk, eenvoudige patronen zijn vaak het mooist. Boek is super, staat hier ook ter inspiratie in de kast.Top wat je met zo,n eenvoudig vierkantje doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Liliane,

    Het wordt weer een prachtige quilt! Ik herken je voorkeur voor eenvoudige patronen. Dat geeft rust aan mijn ogen, zeg ik altijd. Ze blijven mijn favoriet!
    Hexagonnen heb ik nog nooit geprobeerd, wel leuk als ik al die voorbeelden zie op het net. Misschien ooit? Binnenkort vakantie, dan hoop ik mijn naaimachine weer eens te kunnen installeren en laten snorren ;)

    Fijne dag ondanks de regen - maar misschien is het bij jullie wel heerlijk weer! Ik hoop het.
    Hartelijke groet en alvast een fijn weekend, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig :o))! ook erg lief de kleine vierkantjes zo als grote top !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi in zijn eenvoud Liliane. En wat weet je er toch weer een prachtig sfeer-logje van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen