vrijdag 30 december 2016

A touch of red in December.....







































Voor de maand december heb ik de warme, sfeervolle kleur rood gekozen.
Dat rood (naast groen) de typische kerstkleur is daar zit de Coca Cola kerstman
zeker voor iets tussen. Sinds 1931 promoot Coca Cola zijn product rond de
kerstperiode met een uitgekiende reclamecampagne, inclusief een gezellige
kerstman met witte baard en een Coca Cola rood pak. 
Ondanks alle hippe kookboeken die tegenwoordig de markt overspoelen
blijf ik voor sommige gerechtjes trouw aan mijn eigen rode kookschriftje.
Het meest geraadpleegde blad valt er ondertussen al vanzelf uit.
De rode kerstquilt is één van mijn eerste quilts. Het zijn typische kerststofjes 
van zo'n 20 jaar geleden. De quilt in de quiltring is ook een kerstquilt maar
met een gans andere uitstraling. Deze quilt staat als eerste op mijn lijstje
om in het nieuwe jaar af te werken. De volgende drie foto's verraden mijn
voorliefde voor Sampler quilts. Er ligt een splinternieuw Sampler boek klaar.
Maar eerst wil ik graag de top van die andere Sampler afwerken. Daarvoor ligt er
alweer een leuk blok klaar om te patchen. De derde foto is een Sampler die ik
zag in het boek "Living with quilts" van Phyllis George. Altijd jammer als een
quilt die je aanspreekt (zeker bij een Sampler quilt) maar gedeeltelijk op de foto staat. 
Deze maand ben ik op een vergeten project gebotst. Ik herinner me dat ik dit
kaart tafelkleed voor mijn ouders zou maken. Leuk om op tafel te leggen
wanneer ze met hun vrienden een kaartje wilden leggen. Ze hebben er nooit 
op kunnen spelen want het is nog altijd niet afgewerkt. Gaat hier überhaupt
ooit op gekaart worden? Ik heb er mijn twijfels over!!
In een rode fotoreeks mocht een paddenstoeltje toch niet ontbreken.
Buiten waren ze niet te vinden maar gelukkig was er binnen keus genoeg!
Hiermee zit het laatste blogje voor 2016 erop. Dankjewel aan alle bezoekers
van mijn blog. Leuk dat jullie langskomen. Dankjewel voor alle leuke reacties.
Ik wens jullie allemaal een gelukkig nieuwjaar!
Groetjes Liliane


6 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig warm blogje zo met al dat rood.
    Ook wel mijn favoriete kleur in de maand december, en eigenlijk ook wel het hele jaar door.
    Fijne jaarwisseling en een mooi, liefdevol en creatief 2017 gewenst.
    Groetjes Marja
    ✨❇🎇🎆

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor alle leuke blogs van het afgelopen jaar.
    Ik wens je een heel goed 2017.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bedankt Liliane voor je altijd prachtige posts met hele inspirerende foto's. En bedankt voor onze vriendschap. Fijne jaarwisseling en een prachtig nieuwjaar voor jou en jouw gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor jou ook een gelukkig 2017!
    Veel mooie geluksmomenten met je kleindochter:0))
    Lief blog
    en je rode kerstquilt lijkt me prachtig (t gedeelte wat ik zie vind ik bijzonder origineel!

    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lovely journey through December! Love red!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk bericht is dit geworden. Zoveel prachtige plaatjes met de kleur rood in de hoofdrol. En wat een prachtige kerstquilt heb jij daar. Ik heb genoten van deze post, net als ik van je voorgaande posten heb genoten.
    Ik wens je een heerlijk, gelukkig, creatief en vooral gezond 2017 toe.
    Heel veel liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen