donderdag 16 maart 2017

Naar roem en eer haken.....

Als ik even terugga  in de tijd  dan bedenk ik me dat ik eigenlijk nooit
zoveel met haken en breien heb gehad. Het breien heeft zich hier
beperkt tot wat kindertruitjes (ondertussen al zo'n 30 jaar geleden).
En zelfs als ik héél hard nadenk kan ik me geen afgewerkt haakproject
herinneren.

Dit is het enige wat ik in de categorie haken gevonden heb.
Het is een rond tafelkleed afkomstig uit de Ariadne.
En zoals het bobijntje al doet vermoeden nog steeds niet
afgewerkt. Vindt maar eens de motivatie om dit af te werken
als je geen ronde tafel meer hebt -:) !!

Plots belanden we dan in een levensfase waarin er kleinkinderen
aan onze stamboom worden toegevoegd. Ondertussen weet deze
Omi dat je voor de kleinkinderen alles overhebt. Zo komt het dat ik
me aan een eerste haakproject sinds jaren heb durven wagen.
Met een super eenvoudig patroon en wat YouTube uitleg is het
helemaal goed gegaan. Muis slaapt heerlijk onder dit dekentje!
In het najaar zal Rosalie hier naar een andere kamer verhuizen.
Voor de inrichting van haar kamertje ben ik wat ideetjes aan't
verzamelen via Pinterest en Instagram. Heel dikwijls zie je op
zo'n kinderkamertje een vrolijke gehaakte of gebreide  plaid liggen.



Nu het dekentje voor Muis gelukt is wil ik me aan een deken voor Rosalie wagen.
Als patroon kies ik ditmaal voor de graniet steek.  Super gemakkelijk

en toch een mooi resultaat. Het zal de komende maanden kiezen zijn tussen
quilt- en/of haaksteken. Een haakwonder zal ik nooit worden maar ik

ga wel mijn best doen om naar roem en eer te haken.....
Groetjes Liliane

2 opmerkingen:

  1. Lief hoor !t muizendekentje is mooi geworden ! Ook de kleurtjes :0))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, wat grappig, nu ben jij ook aan het haken! Die lieve muis heeft het al goed voor elkaar en dan straks een deken voor de grote muis, dan is het plaatje compleet. Leuk hoor! Ik ben ook geen haak-heldin, die omslagdoeken zijn m'n eerste 'ding' sinds de lagere school en helemáál basic. Ik neem me dapper voor om de volgende doek eens een andere steek te gaan proberen, maar of ik echt zo dapper ben ... Ik ga maar een goed Pinteresten en YouTuben, denk ik. Gelukkig dat we het tegenwoordig makkelijk kunnen 'afkijken'!
    Moest erg lachen om je ronde tafel-verhaal, nee dan sta je niet in de startblokken om het af te maken :)

    Groetjes en liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen