dinsdag 23 mei 2017

Handige map.....en bubbels.....

Na bijna 25 jaar quilten is het er dan toch van gekomen om eens
een blokkenboek te maken. Tientallen keren heb ik tegen mijn
quiltmaatje gezegd hoe handig ik haar blokkenboek wel niet vond
maar zelf had ik er nog nooit een gemaakt. Tot nu dus.....
Ik ben vertrokken van een patroon uit het boek
"Patchwork patronenboek" van Karin Pieterse. Dit blok was
30/30 cm. Omdat ik mijn boek liever iets groter had heb ik
er nog wat stofreepjes aan toegevoegd. Nu is de maat van mijn
boek 35/35 cm. Perfect!


Dit beeld behoort nu tot het verleden. Voortaan worden deze
stukjes in mijn boek uitgelegd. Op ieder moment gedurende het
naaiproces kan het boek worden dichtgeslagen en meegenomen worden
naar een andere plek. Daar kan het weer opengeslagen worden en we
kunnen verder gaan waar we gebleven waren. Super handig!!


Hier ligt er een voorlopig stukje vlies op. Zowel in de voor-
als achterkant zit een stukje karton voor de stevigheid.
"Voorzie wel dat je deze karton eruit kan halen om indien
nodig de map te kunnen uitwassen",was een wijze raad
van mijn quiltmaatje!


Enkel de elastiekjes rondom de knoopjes los doen en het karton
kan er uitgenomen worden.


Nu moest ik nog op zoek naar een gepast materiaal om de
"bladzijden" van het boek mee te maken. Bladzijden waarop
de stofjes perfect blijven kleven. Een bezoekje aan Wendy

van de Patch&Stitch Quiltstudio was vlug gepland. Zij had
het materiaal wat ik zocht. Vanavond nog eens even doorwerken
en mijn blokkenboek is helemaal klaar!


Behalve het stuk volumevlies gingen er ook weer enkele
onweerstaanbaar mooie lapjes mee naar huis.


Na het stillen van onze lapjeshonger rijden we naar ons favoriete
plekje om die andere honger te stillen.
Wat kan het leven toch mooi zijn!!


Tijdens de maand mei hebben wij in familiekring vele
redenen om een glaasje bubbels te drinken.
Hier drinken we een glaasje ter gelegenheid van
de 89ste verjaardag van mijn schoonmoeder.
Wat kan het leven toch mooi zijn!!


In ons eigen gezin dronken we een glaasje om de
verhuis naar het nieuwe huisje van Rosalie en haar
ouders te vieren. Na maanden van hard labeur eindelijk
een prachtig eigen plekje.
Wat kan het leven toch mooi zijn!!


Maar het allerbest smaakten de bubbels toch bij het
vernemen van het nieuws dat bij onze zoon Brecht en
schoondochter Greet een kindje wordt verwacht

 (zie berichtje linksboven).
Als alles goed gaat zal in oktober ons 3de kleinkindje
geboren worden.
Wat kan het leven toch mooi zijn!!
Groetjes Liliane

3 opmerkingen:

  1. Dat is mooi nieuws, gefeliciteerd! En wat een mooi en handig blokkenboek, lieve kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Liliane,

    Proficiat met al dat feestelijke nieuws, wat heerlijk allemaal!
    De foto van je schoonmoeder is prachtig ...
    En o jee, dat blokkenboek, wat een slimme variant met die 'knoopjes voor de was'! Het ziet er prachtig uit en zo kan het ook prachtig blijven. Veel plezier ermee en een fijne zonnige week!!! (Ik hoop stiekem dat er op die nieuwe plek voor Rosalie een tuin is met een zwembadje of teil :)

    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd Liliane, voor de derde keer oma, wat een pracht.
    Leuk blikkenboek heb je gemaakt en mooie foto's ook weer deze post!

    BeantwoordenVerwijderen