vrijdag 28 juni 2019

Waar was ik al die tijd....

Ongelooflijk hoe snel de tijd vliegt. Zó waren we nog in München,
nu zijn we alweer een maand terug van een korte vakantie in Schotland.
Geen uitgebreid reisverslag deze keer. Wel enkele fotocollages om
de sfeer van dat prachtige land weer te geven.


De bedoeling was om gedurende 1 week letterlijk en figuurlijk
te proeven van Schotland.
Vanuit Edinburgh ging het naar Oban - Isle of Skye - Grantown on Spey -
Cove en terug naar Edinburgh. Natuurlijk met vele stops in verschillende

leuke plaatsjes.


Onderweg naar Oban stoppen we in Stirling. Terwijl de anderen al richting
het kasteel wandelen loop ik even de andere kant uit. Ik klim helemaal naar
boven omdat ik daar het mooiste zicht heb op de begraafplaats bij de
Holy Rude Church.
In Dalwhinnie bezoeken we de whisky distillery.


Rechtsboven zie je de Forth Bridge in Queensferry.
Links beneden een bootje in Inveraray.


De Schotse keuken staat zeker niet in de top 10 van wereldkeukens.
Wat wil je als het bekendste gerecht Haggies is -:))
Door de ligging aan zee kan je er wel lekkere verse vis eten.
In de Schotse Highlands grazen dan weer de prachtige runderen
en schapen die voor een lekker stukje vlees op het bord zorgen.
Ze houden er ook wel van om hun producten in een krokant jasje
van beslag te stoppen. Zo is er de bekende Fish and Chips iets wat
je in veel pubs kan eten. Als afsluiter nemen we graag die heerlijke
Sticky toffee pudding. Wel eerst even die broeksriem aanpassen.....




Thuisgekomen had ik het gevoel dat ik voor mijn doen al een eeuwigheid
geen steekjes meer gemaakt had. Daar moest wat aan gedaan worden.
Eerst maar eens een stapeltje sterretjes maken.


Daarna begon er een project te kriebelen waar ik al lang mee
in mijn hoofd zat. In één van mijn quiltboeken had ik een foto
gezien van een quilt die ik graag wilde maken. 


Waarom wil ik toch altijd een quilt maken waar ik alleen maar
een foto en dus geen patroon van heb. Bloed, zweet en tranen
heeft me dit blok gekost. Net toen ik dit hele project wou opgeven
was daar mijn quiltmaatje Anita met de juiste kijk op de zaak.
Toen eenmaal het patroon klopte was ik vertrokken...........


Voila c'est ca. Mijn eerste blok is gemaakt.


Blok nummer twee.


Blok nummer drie.


Nog even een close up van die ontzettend mooie potloodtekening
waar ik eerder op dit blog al eens over geschreven heb.


Blok nummer vier.


Blok nummer vijf.


Deze prachtige Schotse hooglander mag ook even mee op de foto.




Ondertussen voel ik mij een beetje als Superman  -woman.
Zo vlot verloopt het maken van deze blokken.


Blok nummer zeven.


Blok nummer acht.


Met blok nummer negen zit ik op de helft van het aantal
blokken die ik moet maken. Voorlopig laat ik de wybertjes even
voor wat ze zijn. Volgende week heb ik andere plannen....


Volgende week ga ik voor het 15de jaar op rij op
"zussen"fietstocht. Dit jaar ligt de organisatie in mijn
handen. Ze zullen het zich niet beklagen -:)
Zoals je kan zien tap ik uit veel verschillende vaatjes
om het zo lekker, spannend, leerrijk mogelijk te maken.


Hier volgen enkele covers van fietstochten toen er nog
van iedere tocht een fotoboek werd gemaakt. Foto's laten
ontwikkelen, inplakken en van de nodige commentaar
voorzien, dat vond ik fijn om te doen. 






Toch jammer dat ik de traditie van het fotoboek maken ergens
halverwege de jaren heb laten hangen.


Onze moeder heeft ons negen keer op fietstocht weten gaan.
Moest ze op de hoogte zijn van het feit dat wij nog steeds samen 
gaan fietsen ze zou toch fier zijn op haar kroost denk ik!!
Ik wens jullie allen een heerlijke zomer toe en bij leven en
welzijn tot een volgende keer weer.
Groetjes, Liliane

9 opmerkingen:

  1. Dag Liliane,

    Wat een heerlijk verslag weer van alle mooie dingen die je meemaakt èn maakt :) Je gaat inderdaad wel heel snel met je wybertjes, onnavolgbaar.
    Zag 'How to make an American quilt', een boek volgens mij. Ik heb de dvd en heb van deze film genoten. Mmmm eens op zoek naar het boek, leuke tip!
    Heel veel plezier volgende week en ik geloof vast dat je moeder glundert ...

    Lieve groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's en gezellig verslag, jij hebt doorgewerkt zeg.
    Ook zie ik quiltboeken voorbij komen, wil je die een keer uitlichten?
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt je tijd goed gebruikt! Mooi project. Dit is weer patchwork van de bovenste plank! Je laat ons weer genieten van prachtige foto's en ook genieten we mee van Schotland. Wat is het mooi daar en het ziet er zo rustig uit. Het lijkt wat op Wales en Ierland: veel groen gras, echt blauw water en lucht en achter elke steen een schapenkopke. Ontbijt: eggs Benedict? Geniet nu nog maar eens van de zussenuitstap en je moeder geniet inderdaad tevreden mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zooo, dat zijn al heel veel blokken die je klaar hebt!
    Mooi gemaakt en ook heel apart met die pijlen er in, ben heel benieuwd hoe dat er uit gaat zien als die aan elkaar komen.
    Schotland.... prachtig land, wat jij bezocht heb, daar ben ik ook ooit geweest, maar geen Schotse-Hooglanders gezien toen, dat viel me wel tegen, net zoals het eten..., maar verder echt een schitterend land!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke vakantie in Schotland, dat land moet ik toch maar eens op vakantie naar toe gaan. En wat een mooie stapel sterretjes heb je gemaakt na de vakantie en daarna nog zoveel wybertjes-blokken, prachtig!!! En wat een leuk idee om samen met je zussen een fiets-uitstapje-tour te doen. Dat moet wel heel gezellig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's zeg van een geweldige reis dat kan niet anders toch.
    Wat ben je snel met je wiebertjes en zo mooi als ze worden.
    Succes en fijne fietstocht jullie samen, ze kijkt vast met jullie mee.....liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie blokken , bijna Japans qua kleuren.
    Schotland staat ook nog op mijn lijstje, wil er graag naartoe, maar ja, mijn lijst is best wel lang, dus wanneer dat zal gebeuren. Je foto's zijn mooi, zo stel ik het me ook voor.
    Wat leuk zo'n familie traditie, de fietstocht. Alvast veel plezier en een mooie tocht toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schotland staat al zo lang op mijn lijstje, maar mijn lijstje is geen lijstje maar een enorme lijst. Toch gaat het er een keer van komen. Ik deel je liefde voor fietstochten, heerlijk. Ik herken ook wel wat aangezien ik volgens mij behoorlijk dicht bij jou woon. Als mijn man en ik gewoon even een uurtje willen fietsen dan rijden we met de fietsen achterop naar Bocholt en gaan daar fietsen, een rondje langs het kanaal richting Lozen en dan een paar kilometer verderop weer terug over de kanalen zodat we bij die wat hogere brug bij Bocholt weer terug komen met de auto :-)

    Gewoon lekker om twee uurtjes te fietsen of zo, heerlijk langs het water. We zijn vorig jaar ook een keer afgezet in Herentals en toen helemaal langs het kanaal terug naar mijn woonplaats.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weer een heel interessant verslag van je "Schotlandreis". Mooie foto's ook van je quiltresultaten, telkens weer nieuwe dingen te zien krijgen, superplezant!
    Geniet van je fietstocht met de zussen, dat is weer veel kletsen en lachen geblazen ( ik spreek uit ervaring, met 4 zussen en 2 schoonzussen ). Hopelijk blijft het weer meezitten. Een fijne tocht!!

    BeantwoordenVerwijderen