woensdag 5 augustus 2020

Zomer geluk...



Het beëindigen van mijn vorige quiltproject had véél energie gevraagd.
Daarom was het nodig om wat gas terug te nemen. Even geen lapjes maar
wel op zoek naar andere leuke dingen. Zo brachten we een bezoekje aan
"Ons ambacht", een project van 4 enthousiaste ambachtslieden.
Dit leuke houten hexagon frame stond daar natuurlijk op mij te wachten!
Samen met wat keramiekwerk vond ik dit een erg mooie combinatie.


Verwacht geen grote toonzaal maar wel een erg leuke intieme locatie.
Perfect om een initiatief als dit voorzichtig op te starten!


Dit zijn de 4 initiatiefnemers. Spring zeker eens binnen als je in de
buurt bent. Massaproducten zijn er al genoeg. Deze mensen
bieden mooie producten aan die met veel liefde en kennis van hun
vak gemaakt zijn.


Na de nodige rustpauze te hebben ingelast kon ik terug aan de
slag met mijn eigen ambacht. Op dit moment werk ik vooral
aan het hexagonproject te zien op de  eerste foto.
Omdat ik erg hou van quilts gemaakt met slechts 1 patroontje
 heb ik dit "Trip around the world" blok gemaakt.
De bedoeling is om alle blokken met een rode rand te omlijsten.
Nadien worden deze blokken aan elkaar gezet dmv witte vierkantjes.
Blok nummer twee ligt ondertussen klaar om aan elkaar genaaid te
worden.

Rosalie is ondertussen oud genoeg om als geïnteresseerde
toeschouwer wat tijd door te brengen in Omi haar quiltkamer.
Meestal is ze zéér enthousiast over de vele stofjes die Omi heeft.
Maar bij dit exemplaar ging het toch even mis.
"Ik wil echt GEEN quilt met die bij erin hoor Omi.
Ik vind die zó akelig!!!"
Nu ik die angel eens goed bekijk kan ik haar angst wel begrijpen -:)
Nu moet Omi toch eens goed nadenken hoe ze deze stof kan verwerken
zonder dat de quilt garant staat voor nachtmerries.


"The Prince"
Deze quilt naar een ontwerp van Susan Smith kwam als oplossing uit de bus.

Als ik die grote akelige figuren in kleine stukjes kon verwerken
dan zou het meer behapbaar zijn voor die kleintjes.
Zo ontstaat een eerste hexagonblokje met in het midden, nog
 net herkenbaar, een stel (akelige) klauwen.


Een lieflijk bloemetje.


Gek ventje.








Normaal gezien verknip ik mijn stoffen nooit op deze manier.
In dit geval leek het me wel een verantwoorde werkwijze.
Wanneer het middendeel klaar is zal ik toch maar eerst een
evaluatieoefening houden. Kwestie om er zeker van te zijn dat
de ingeslagen weg de juiste is!


De komende dagen worden tropisch warm. Veel drinken is dan van
het allergrootste belang. Bumba Dierentuin, het konijn van Rosalie
en Juliette, geeft alvast het goede voorbeeld!!


Na een weekje vakantie aan zee zijn de kleintjes weer regelmatig
bij Omi en Opi. De tijd die we samen doorbrengen zijn echt
gouden momenten. We proberen er altijd iets moois van te maken.


Koekjes bakken met Rosalie.


Verkleedpartijtjes organiseren.
Mèèèèèèèèèèèèh !!


Op ontdekkingstocht in onze achtertuin.


Verwondering voor kleine......


.......en grote dieren die we daar zien.


"Kamp België"
Een dag in het teken van onze nationale driekleur!








Een heerlijke laatste foto om dit blogje mee af te sluiten.
Met haar haren zo blond als de stoppels van dit korenveld
lijkt Rosalie wel te versmelten met de achtergrond.
De make up is uitgelopen, de kleedjes zijn vuil en
we zijn moe van het spelen.
Deze blik straalt het helemaal uit, dit is 
ZOMERGELUK
Groetjes Liliane

6 opmerkingen:

  1. Wat een zalige tijd met de kleinkinderen. Nu kan je je hart voluit geven aan de hexjes, het wordt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto’s weer Liliane! Zalig met de kleinkinderen, een leeftijd dat ze al fijn samen spelen. En de nieuwsgierigheid van Rosalie in je atelier...wie weet , een jonge quitster in wording? Heel decoratief je houten hexjes👌. Kan je alle kanten mee uit, de plantjes staan er beeldig in. Geniet er nog van !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De houten hexjes zijn schattig, staat leuk zo met die plantjes er in.
    Je bent ook weer met een leuke nieuwe quilt bezig. Die wordt vast heel groot.
    Vraag me af of The prince voor Rosalie wordt, want eerlijk gezegd vind ik die uitgeknipte plaatjes nog steeds een beetje eng.
    Als ik het al eng vind...... nog maar even vragen wat zij er nu van vindt.
    Ach dat arme schaapje in het schapenpak..... ze heeft het er nu wel heel warm in, nu maar een zwembroekje aan :-)
    Het is echt zomergeluk met die lieve schatjes om je heen, genieten.
    Jouw foto's zijn trouwens ook genieten. De kinderen natuurlijk, maar die van het lieveheersbeestje zijn zo kunstig.
    Dat je net op tijd afdrukte.... knap hoor.
    Fijne week gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat maak je mooie foto's, zowel van de kleinkinderen (de sfeer weet je heel goed te schieten) als van de nijverheid. Ik vind de houten hexjes erg mooi, binnenkort een keer naar Peer op zondag. Maar ook je quilts, heel mooi qua kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de houten hexjes ook heel mooi. Helaas ligt Peer net iets te ver weg. De quilt wordt prachtig, heerlijk, om zo met stofjes en kleurtjes en patronen bezig te zijn. En wat het oppassen betreft, dat is toch echt het allerleukst.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n gezellig blogje weer. Alle foto's die een verhaal vertellen. en dat vliegende liefheersbeestje zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen