zondag 17 mei 2015

Sue.....



Kijk eens wat een mooi plaatje ik tegenkwam op het internet.
Helemaal in de sfeer van waar ik op dit ogenblik mee bezig ben.


De top met de Sunbonnet Sue meisjes lag al langer op het
stapeltje "nog te quilten....."
Ik dacht even : "Als ik ze nu geen aandacht geef dan
beginnen ze binnenkort nog te schreien".
En als ze dat met twaalf tegelijk doen dan is dat een
hoop lawaai. Daar heb ik ze geen kans toe gegeven!

Even mijn favoriete klosjes quiltgaren erbij genomen.
Kijk nu eens. Drie keer ecru en drie keer een andere kleur!

Deze kwam ik vanmorgen tegen op haar blog.
 Terwijl ze op zoek was naar foto's kwam ze
deze quilt tegen in een doos onder een bed.
 Stel je voor....zo iets prachtig en dan vergeten
 dat je dit in huis hebt!
De afwerking met de zwarte borduursteek
vind ik zo leuk. 

Ik droom er al langer van om eens een quilt af te werken
met een kantje. Na het zien van dit lief quiltje ben ik er
helemaal van overtuigd. Dit geeft een quilt zo'n mooie
vintage look en daar hou ik wel van.
Fijne zondag!
(foto gevonden op de site van Penny Rose Fabrics)



4 opmerkingen:

  1. Hoi Liliane,
    Dat plaatje is wel heel erg schattig... Maar jouw suebonnetquilt wordt ook heel schattig, wat vind ik dat mooi zeg. Ja, je zult maar een quilt onder je bed hebben liggen en die dan helemaal vergeten... kan ik me niets bij voorstellen... En dat quiltje met dat kantje... helemaal geweldig... doen!
    Fijne zondag, geniet ervan,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I absolutely adore Sunbonnet Sue quilts, especially in Japanese fabrics. YLI quilting thread is my favourite. The lace border looks beautiful around that quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook gek van Sun Bonnets quilts. Ik heb ooit eens een patroontje gemaakt van een antieke quilt. Ook met die zwarte borduurrandjes. Het proefblokje heb ik helaas weggegeven. Ik moet het weer zoeken met de foto van het origineel. Geweldig om eraan te beginnen. Jouw kleine Sunbonnetjes zijn ook super Liliane.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Liliane,

    Wat een prachtige sfeerplaatjes zo ... en je quilt ziet er zoooo leuk uit! Ben benieuwd naar de rest! Veel plezier met quilten.
    Ik zou het ook heel geweldig vinden om 'zomaar' een quilt te vinden. Mmm, weet helaas zeker dat dat in dit huis niet zo is, zo jammer ...

    Een fijne dag en hartelijke groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen