woensdag 30 september 2015

A touch of purple.......in September



































"In de stille Kempen
op de purp'ren hei..."
Een kleur uitkiezen voor de maand september was niet zo moeilijk.
Van half augustus tot half september staat de heide hier namelijk in bloei.
Een uitgelezen moment voor een fietstochtje door de heidegebieden
Teut en Ten Haagdoornheide.
In de keuken zag ik deze kleur bij de braambessen, vijgen, aubergines
en de lekkere pruimen. De muffins met pruimen waren best te pruimen!
De kleur purper is een "rijke" kleur. Alleen de hoogste kringen konden
het zich permitteren deze kleur in hun kleding of huizen te gebruiken.
De kleur purper wordt gedragen als symbool van een hoge functie of
rang. Dat zag ik terug in een glasraam in de Onze-Lieve-Vrouwekathedraal
van Doornik.
Dat ik de kleur purper zoveel terug zou vinden in mijn quilts heeft me
echt verrast. Zo zag ik purper in mijn mandjesquilt, tussen de
blokken van mijn SBS quilt en in mijn Lone Star quilt.
Maandag kreeg ik een mailtje met de vraag of ik zin had om
de Amish quilts te gaan bekijken in museum De Pont in Tilburg.
Dat was een overbodige vraag en dus stonden we gisteren te
genieten van deze prachtige quilts. Ook hier weer vele tinten purper.
Prachtig in al zijn eenvoud!



3 opmerkingen:

  1. Prachtig !!!
    De natuur, het (bovenste blok in wording , de Amish Quilts :o)))
    en ook heerlijk en gezond ...mmm ( de blauw eh paarse bessen ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. All things purple - what a joyful selection of my favorite color!!

    Blessings my Belgium friend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Liliane,

    Jeetje, dat ik nu pas je blogpost zie ... wat een kippie ben je toch, zou mijn jongste dochter tegen me zeggen ... Wat mooi weer! Ik ben altijd gek geweest op paars en wat laat je een prachtige voorbeelden zien van deze inderdaad rijke kleur. Ooooh, je Lone Star quilt is zoo prachtig! Dank je wel dat je hem laat zien! De andere blokken zijn ook om stil van te worden, maar ja, je weet wellicht van mijn eigen Lone Start quilt.
    Je foto's van de tentoonstelling zijn beter dan de mijne, maar ik ga ze toch nog wel op mijn blog zetten binnenkort. Ben blij dat jij er ook van genoten hebt. De kleuren dansen nog steeds in mijn hoofd ...

    Dank weer voor je fantastische post en met een lieve groet,
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen