vrijdag 30 september 2016

A touch of purple in September.....




















De maand september is weer omgevlogen. Een heerlijke maand met
vele hoogzomerse dagen. Een maand waarin mijn voelsprieten op
de kleur paars gericht waren.
Kon ik vorige maand met moeite geel terugvinden in mijn quiltprojecten
dan was dat met de kleur van deze maand geen enkel probleem.
Ik heb verschillende blokken voor diverse projecten gemaakt met
telkens een paarse toets erin. Het blokje met de Sunbonnet Sue
ziet er bewust een beetje wazig uit. Dit project moet nog groeien
maar zal hier in de toekomst zeker nog te zien zijn!
De paarse sampler en het beertje zag ik op de quilttentoonstelling
in Herentals. De Lotusbloem kreeg ik op een tentoonstelling waar
ik héél toevallig binnen gestapt ben. Ik kende Falun Dafa niet maar
was sterk onder de indruk van het verhaal erachter. We hebben de
maand september afgesloten met onze traditionele

quilt-midweek aan het zeetje. Het waren letterlijk en figuurlijk
weer heerlijke dagen. Dit is het enige moment van het jaar dat
we ons aan deze zoete Cuberdons wagen. Een snoepje dat vooral
in de streek rond Gent gemaakt wordt. Door zijn beperkte
houdbaarheid wordt de Cuberdon niet geëxporteerd en is hij vrijwel
alleen in België te verkrijgen. 
September was op vele vlakken een maand om van te snoepen!
Op naar een mooie maand oktober!
Groetjes, Liliane

2 opmerkingen:

  1. Mooi:0)) !!
    In mijn gemaakte quilts kom je juist geen purple tegen ...
    waarom ??...
    Nu in een kant en klaar pakketjes lapjes /patroon huizenrol zit wel wat paars.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Liliane,

    Wat een prachtige reportage weer, paars ditmaal. Genieten! Wat een fantastische foto van Sunbonnet Sue, alleen die focus op dat kleine bloempje ... knap! Ik was heel erg absent en vandaar zo laat pas: dochterlief verhuisd en her en der wat zorgen bij vrienden. Zodoende was het gewoon weer een 'snoepje' om even bij jouw mooie foto's stil te staan. Dank!

    Lieve groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen