maandag 31 oktober 2016

A touch of orange in october......





















(Anne Lillholm Jorgensen)


(Elly Prins)






(Miet Vrijsen)


(Rosa Vrijsen)


(Anne-Marie Klerkx)














"Dit is de laatste hartstocht van het jaar,
ontvlammend in de blaren van de bomen
die gloedvol afscheid nemen van elkaar."
(uit Herfstgloed / Mathieu Gijbels)
Onder een stralende herfstzon hebben we afscheid genomen
van oktober. Ik heb genoten van de prachtige herfsttaferelen
die mijn Heeroom zaliger zo mooi kon verwoorden in zijn gedichten.
Foto 5 is genomen in Grote-Brogel. Hier liggen mijn roots en hier
is het dat Heeroom de inspiratie vond voor het schrijven van zijn 
gedichten. Volgens recent onderzoek zou Pieter Bruegel de Oude
geboren zijn in Grote-Brogel. Tijdens een wandeling rondom mijn
dorp kan je je zonder veel moeite heel wat Bruegeliaanse tafereeltjes
zó voor de geest halen. 
In oktober worden er op vele plaatsen kunstroutes georganiseerd.
3 Foto's zijn tijdens deze dagen genomen. Ook een vaste waarde in
oktober is het OEQC in Maastricht. Ik heb enkele werken met een
oranje accent geselecteerd.
Geen gebrek aan "oranje" inspiratie tussen mijn stofjes en in mijn
quiltboeken. Sommigen zweren dan ook bij a touch of cheddar in
een quilt! Er worden zelfs quiltshows met deze titel georganiseerd!!
Rosalie is voor een logeerpartijtje hier geweest. Pierke de Vos keek toe
en zag dat het goed was! 
Ondertussen zijn er 16 blokjes klaar van mijn Sue & Sam quiltproject.
Nu nog wat stitcheries afwerken en dan zien hoe we verder gaan.
Eindigen doe ik met misschien wel het bekendste "oranje" meisje
ter wereld. Wat een heerlijk jeugdsentiment is dat toch!!
Precies alsof ik in de herfst veel meer over de dingen van vroeger
zit te mijmeren dan in andere seizoenen. 
Morgen beginnen we aan de maand november. Hier ten huize betekent dat
de start van het heerlijk zoete speculaasseizoen. Daarover in een volgende
blogje meer............
Groetjes Liliane

2 opmerkingen:

  1. Wat heb je veel foto's met heerlijk oranje er in. Het hele jaar door moet ik niks van oranje hebben, maar nu in het najaar vind ik het ineens zo'n mooie kleur. Zeker als ik al dat oranje zie in de verkleurende bomen. Wat is dat toch machtig mooi hè? Ik wens je een heerlijke nieuwe maand November!
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Liliane,

    Wat een heerlijk oranje begin van de dag, dank! 'k Wist niet dat voetjes graag worteltjes willen ;)
    'k Ben wel benieuwd naar Sue en Sam natuurlijk, maar er kwamen nu toch ook al wel weer prachtige quilts voorbij ...
    Je heeroom maakt zulke mooie gedichten, dank ook voor die strofe bij je comment, die ga ik bewaren.

    Groeten en een hele mooie herfstdag gewenst!
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen