zaterdag 21 december 2013

Dag 460

Hexagon (4)
Even de draad van de hexagonnen terug opnemen.

Toen ik het boek "The photographer's eye"
inkeek was ik onmiddellijk ontroerd door deze foto.
Ontroerd door het mooie, tijdloze patroon van de quilt,
maar ook ontroerd door de manier van fotograferen.
Moeder die de quilt voorzichtig aan de waslijn vastmaakt.
Beneden is aan iedere hoek een touwtje vastgeknoopt.
Twee van de kinderen die de quilt mooi strak
houden voor de foto.
Zou het zo gegaan zijn?
Aan mijn versie van deze quilt wordt nog gewerkt.
Eens komt de dag dat ik deze quilt voorzichtig aan de
wasdraad zal vastmaken.
Wie de touwtjes dan in handen gaan nemen weet ik nog niet.
Ondertussen heb ik toch weer een hexagon gevonden.
Dit keer tussen de oude gewichten uit vaders bakkerij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten