donderdag 2 januari 2014

Dag 467

De bruidsquilt (2)

Hoe zou het ondertussen met de bruidsquilt zijn?
Een quilt maken begint met een zoektocht naar
de juiste stofjes.
Als basisstof gebruik ik een ecrukleurige rozenstof
van Moda die ik op de beurs in Nantes heb gekocht.
Voor de romantische toets gebruik ik stofjes uit
de lijn "Incense&Peppermints" van Robyn Pandolph.
De andere stofjes vind ik bij de Patch&Stitchstudio
in Weert. Een klein winkeltje maar met
een fijne collectie. Hier slaag ik erg goed.
In de zithoek worden de meubels aan de kant ge-
schoven. Op een groot wit laken worden alle stofjes
uitgelegd, gecombineerd, goedgekeurd, afgekeurd,
gewikt en gewogen.
Gelukkig zit "Mijnquiltmanie"-maatje naast me.
De keuzes zijn gemaakt, het patchen kan beginnen.
De top wordt volledig met de hand gemaakt dwz.
ongeveer 40.000 steekjes met de hand naaien.
Wanneer de verschillende rijen aan elkaar gezet
worden blijkt alles als een puzzel in elkaar te passen.
Wat een opluchting!
Met kerstmis wordt de top voorzien van een tussenvulling
en achterkant.
Het quilten kan beginnen.
Zo te zien heeft het toekomstige bruidspaar er al erg veel zin in.
Keep Quilting!

1 opmerking:

  1. OOOooh die wordt mooi! Zo mooi!
    Wat een dolgelukkig verwend jong paar!

    BeantwoordenVerwijderen