zaterdag 22 april 2017

Nantes 2017 (1).....

Ook dit jaar staan onze neuzen weer richting Nantes gericht
wanneer in april de beurs "Pour l'amour du fil" doorgaat.
Ik wil mijn verslag beginnen met enkele sfeerbeelden vanuit
Nantes. 


Het is al voor het vijfde jaar op rij dat we deze beurs bezoeken.
Het voelt ondertussen al een beetje als thuiskomen
wanneer we door deze deur ons appartementje in hartje
Nantes binnenstappen.




Omdat de beurs dit jaar start met een avondopening gebruiken
we de eerste dag om Nantes  te verkennen.
Alsof we de vorige dag nog niet genoeg uren in de trein
hebben doorgebracht willen we onze stadsverkenning toch
met een treinritje beginnen. Vorige keer hebben we dat met
een hop on hop off bus gedaan. Deze bus deed meer plaatsen
aan dan het treintje en was daarom ook leuker. 




















Nantes had dit jaar jammer genoeg ook een minder
fraai kantje. Door een staking van de huisvuil-
ophaaldienst lagen er bergen afval in de straten
en op de pleinen van de stad.




Als je dit ziet dan besef je weer eens hoe belangrijk het werk
is dat deze mensen doen. Alle respect voor deze werknemers.
Zonder hen wordt een stad binnen de kortste keren onleefbaar.
In het volgende verslag bezoeken we de beurs want daar was
het tenslotte allemaal om te doen!
Groetjes Liliane

1 opmerking:

  1. Ik zie nu pas je 1e verslag van Nantes. Het was in Bloglovin naar beneden gezakt door alle latere berichten op blogs die ik volg en door de recente, drukke periode komt er nu pas weer wat lucht in mijn Bloglovin feed.....Emma en ik hebben het treintje ook gezien, maar ervoor gekozen om lekker op een terrasje van de zon te genieten en bij te kletsen. Het was ook onze 1e kennismaking met Nantes en we vonden het wandelen door het oude stadsdeel zo mooi en leuk dat we het daarbij hielden. Inderdaad, door de avondopening was het wel leuk dat we nu een dag hadden om de stad te zien en bij te kletsen. Ik vond Nantes enig en de mensen super aardig en beleefd. Als je alleen al richting een straat liep met het idee om over te steken, stopten alle auto's al. Jammer van de staking want verder vond ik het zo netjes. Nergens zwerfvuil, papiertjes, kauwgom of wat dan ook. Ik was echt onder de indruk van deze mooie stad.

    BeantwoordenVerwijderen