zaterdag 30 december 2017

Een nieuwe uitdaging...

De laatste uren van 2017 tikken langzaam weg. Tijd om even terug te blikken
op het voorbije jaar. Met de geboorte van Juliette en Klaas is 2017 op
familiaal vlak een TOP jaar geweest.
 In oktober hebben we een groot verjaardagsfeest gegeven om de 60ste verjaardag
van mijn man (en al een beetje die van mij) te vieren.
Een prachtige rondreis door Namibië was ons beider verjaardagscadeau.


Ook in 2017 heb ik weer vele uren met en tussen de lapjes doorgebracht.
Ontelbare keren zijn ze weer door mijn handen gegaan. Terwijl ik de
afgelopen dagen zo zat te rommelen ontstond er zomaar weer een plannetje...

Doordat ik al 25 jaar stofjes verzamel zitten er héél wat stofjes in mijn
collectie die door hun kleur of print absoluut géén favorieten meer zijn.
Zo bv. het tweede lapje van links. Keer op keer verdween dit weer in de
kast wegens te lelijk. En zo zijn er hier nog wel meer lapjes die de doos
of kast niet meer mogen verlaten wegens niet geschikt. Nu lag er tijdens
dat rommelen de voorbije week een combinatie op tafel waarvan ik dacht
hmm, dit is precies toch niet mis. Een nieuw plannetje was geboren...



From zeroes to heroes!
Laat ik nu eens van die verstoten lapjes terug helden maken.
Als patroon heb ik voor een huisje gekozen. Het zal een echte
scrapquilt worden. Heel veel verschillende stofjes zodat die
zeroes toch de kans niet krijgen om het geheel te verpesten -:))


Ik hoor sommigen onder jullie al denken:"Is dit nu een lelijk lapje?"
Voor mij was de kleur van dit lapje een moeilijk gegeven. Nu ik het in
deze combinatie zie ben ik er wel blij mee.


Nooit gedacht dat het zo leuk werken zou zijn met die
verstotelingen!!


Al jaren droom ik ervan om deze quilt als kerstquilt te kunnen
gebruiken. Ook dit jaar is het weer niet gelukt. Er zijn nog héél
veel quiltsteekjes nodig voordat deze quilt helemaal klaar is.
Misschien in 2018!!


Dan is er nog mijn driehoekjesquilt.
De top is al een tijdje klaar en was een feestje om
aan te werken.


Dit is een quiltproject waarvoor ik samen heb gewerkt
met een "partner in crime"!
Tot nog toe hebben zowel zij als ik telkens een glimp van
ons werk laten zien op onze blogs. Ik ben benieuwd of dit mooie
verhaal in 2018 onze blogs zal halen. 

Na het 365-dagen fotoproject (2012-2013) en het knooppunten
fietsen (2014) heb ik weer behoefte aan een nieuwe uitdaging.
Het enorme gevoel van "yes, ik heb het gehaald", dat wil ik nog
eens graag beleven. Voor mijn nieuwe uitdaging heb ik de mosterd
bij haar gehaald. Zij heeft het voorbije jaar zo maar eventjes 1000 km
bij elkaar gewandeld. Wow, daar was ik toch wel van onder de indruk!!
Ik heb haar al laten weten dat zij mij de inspiratie heeft gegeven
voor mijn nieuwe uitdaging!


Om allerlei redenen is het aantal kilometers die ik in 2017
heb gewandeld bijna te verwaarlozen. Daar moet verandering
in komen!! Ik wil in 2018 500 km wandelen. De stappenteller
staat nu op nul. Vanaf 1/1/2018 zal hij beginnen te registreren.


"Walk with me"
Omdat ik weinig zin heb om die 500 km alleen op pad te gaan heb ik
een plannetje bedacht. Ik ga tochtgenoten vragen om samen met mij
op weg te gaan. Van iedere tochtgenoot ga ik een foto nemen en die krijgt
een plaatsje op dit bord. Ik ben benieuwd wat voor een kleurrijke collage
dit gaat opleveren.


Deze twee speelvogels zullen alvast van de partij zijn.
Altijd een plezier om met hen op pad te gaan!!


Voor de rest blijf ik op vinkenslag liggen om het
opgroeien van onze kleinkinderen vast te leggen.
Foto's zijn zo'n dierbare herinneringen!!


Met dit boeketje bloemen wil ik alle bezoekers van mijn blog bedanken
om ook in 2017 op bezoek te komen. Een extra dikke dankjewel voor
iedereen die hier het voorbije jaar een reactie heeft geplaatst.
Facebook, Instagram is leuk maar ook wel vluchtiger. Om een
blog te lezen en zeker om een reactie te plaatsen moet je de tijd nemen.
Ik heb van iedere reactie genoten. Wat waren ze lief, meelevend, grappig
en deugddoend! Weet dat ik iedere reactie waardeer en koester!!
Ik wens alle bezoekers van mijn blog een plezierig jaareinde
en een prachtig 2018 toe!
Bij leven en welzijn tot in het nieuwe jaar!!
Groetjes Liliane


13 opmerkingen:

  1. Bedankt voor al je leuke blogberichten. Een fijne jaarwisseling toegewenst en een goed en gezond 2018.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi blogje zo aan het einde van een nieuw jaar.
    En natuurlijk kom ik in het nieuwe jaar weer graag langs op je blog.
    Een gezellige jaarwisseling en een prachtig mooi nieuw jaar gewenst.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een prachtig jaar beleefd als ik het zo lees. Fijn om op terug te kijken.
    Heerlijk voor die verstoten lapjes dat ze eindelijk "uit de kast" mogen komen.
    Huisjes maken is een leuk werkje, dus alle zielige lapjes verzamelen!
    Wens je een fijne jaarwisseling en een gelukkig, creatief en gezond 2018.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het afgelopen jaar heb ik met plezier jouw blog gelezen. Over de kleintjes, jullie fantastische reis door Namibië (staat nog op onze lijst!), jouw quiltuurtjes met resultaten en zo meer. Lelijke eendjes/lapjes kunnen zo maar veranderen in een mooi eendje/lapje. Leuk zo de huisjes. En wandelen wil ik het komend jaar ook meer. Naast de ene keer per week met mijn vriendin, toch eens vaker een boodschap lopend doen. Dat telt ook aan. Ik probeer het ook bij te houden. En mijn vriendin en ik hebben het plan om af en toe weer eens baantjes te gaan trekken (zwemmen). Marja, Rosabears, heeft ook zo veel gewandeld. Veel succes en plezier met alles dat je in het nieuwe jaar van plan bent. Goede jaarwisseling toegewenst! 🤗🍾

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook altijd van jouw reacties genoten Mirjam. De meeste mensen die hier reageren kan ik via hun blog bereiken maar bij jou lukt dit niet. Heb jij een blog? Ik kom wel ergens op een blog maar daar staan geen blogberichten in.Ik had het gelezen bij Marja. OMG wat een prestatie. Ik ga proberen mijn doel te bereiken. Iedere extra kilometer is mooi meegenomen.
      Groetjes, Liliane

      Verwijderen
    2. Ha Liliane. In ieder geval ben ik al goed gestart. Gisteren met manlief 80 min. gefietst. Vandaag een half uur gelopen. Het begin is er. mirjamhesseling@me.com

      Verwijderen
  5. Ik heb genoten van alle blogjes van het afgelopen jaar, wat een mooie foto's heb je erbij geplaatst Ik moet erg lachen om de lelijke lapjes , ik heb ook een voorraadje. Hierbij voor jou en je geliefden een heel Gezond Gelukkig en Creatief 2018.Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat gaat vast goed komen in 2018 dat project met je 'partner in crime' :-)
    Ik wens je een heel mooi en vooral gezond jaar toe, met veel creativiteit. Tot blogs, instagrams of anderzins :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lovely photos of your wonderful life!

    Happy New Year!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig jaar heb je gehad Liliane. Je verslagen zijn altijd zo mooi, sfeervol met prachtige foto's. Dank je wel voor al je inspiraties
    En die driehoekjes... dat gaat echt wat worden dit jaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kan je niet terug mailen, dus dan maar even zo:
    Dank je wel voor je lieve reactie op mijn blog vandaag.
    Fijn dat je zo meeleeft.
    Zeg het ook steeds.... je beseft pas wat gezondheid is als je het niet meer hebt. Best jammer eigenlijk.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen