vrijdag 24 oktober 2014

Dag 611

Deze maand is het alweer 21 jaar geleden dat ik mijn eerste quilt-
cursus heb gevolgd. Aan zo'n lange periode kleven natuurlijk al
héél wat herinneringen. Zo heb ik met mijn quiltmaatjes A. en MJ.
al heel wat tentoonstellingen en beurzen bezocht. Hier konden we
het werk van andere quiltsters van dichtbij bewonderen. Maar het
was ook een gelegenheid om op zoek te gaan naar de nieuwste
boeken, stofjes en andere materialen. Door omstandigheden
moeten we voor de allereerste keer verstek laten gaan voor
de Europese Quiltkampioenschappen dezer dagen in
 Veldhoven. 

Daarom stuurde ik mijn vriendin K. gisterenmorgen een sms'je
met de vraag of ze zin had in een smokkeltochtje.
Hier even over de grens ligt nl. een erg leuk quiltwinkeltje, en
 laat het quiltvrouwtje daar net dezelfde smaak van stofjes hebben
als ons. Het kost ons dan ook geen moeite om een mooi stapeltje
uit te zoeken wat mee naar huis mag. Wanneer we de grens terug
willen oversteken worden we tegengehouden door de douane.
We lachen eens naar elkaar en denken dat mijn sms'je werd
onderschept! Gelukkig waren het geen quiltende douaniers,
anders hadden we deze mooie smokkelwaar zeker moeten

achterlaten!!!

2 opmerkingen: