vrijdag 17 januari 2014

Dag 473



(foto van het internet)
Gisteren was Betty Mellaerts te gast in het
programma "Wintergasten" op radio 1.
Het was 2uur genieten van haar klasse!
Op een bepaald moment heeft ze het over
het overlijden van haar moeder en het
verwerkingsproces hiervan.
Ze citeert André Malraux:
"La musique seule peut parler de la mort"
(alleen muziek kan over de dood spreken)
(foto van het internet)
Daarna wil ze ons een muziekstuk laten horen van
Guido Morini (Italiaans componist)
"Et erit post haec".
Voor mij mag deze vrouw terugkeren naar de radio!



woensdag 15 januari 2014

Dag 472

Het was vandaag een item in het nieuws:
"Kinderen voor kinderen bestaat dit jaar 35 jaar".
Bij het horen van de liedjes kon ik ze weer probleemloos
meezingen. Ze waren dan ook razend populair in de
jaren 80. Ik denk dat in bijna ieder Nederlands en
Vlaams gezin een plaat of cassettebandje van
KVK te vinden was.
In Vlaanderen hoor je er nu niets meer over
maar ik geloof dat KVK in Nederland nog altijd
een succes is.

dinsdag 14 januari 2014

Dag 471

Eenmaal je op pinterest bent gaan kijken heb je er
weer een leuke verslaving bij.
Wat daar allemaal aan moois en inspirerends
voorbij komt!

Zo zag ik op een dag deze foto van een samplerquilt.
Mijn mond viel open van verbazing.
Meer perfect als dit kan een quilt niet in een
interieur passen.
Natuurlijk moest ik haar onmiddellijk in de

verleiding brengen om samen deze
samplerquilt te maken.
Dat dit een eitje zou zijn was al geweten want
in onze hobby zijn wij een perfecte match.
Zij heeft stad en land moeten afreizen op zoek naar
stofjes met de juiste kleur.
Ik kon ze zo uit mijn voorraad halen.

Sommige patroontjes vonden we gebruiksklaar, anderen
moesten zelf uitgetekend worden.
Zo gebeurde het weleens dat ik 's morgens in mijn
brievenbus een omslag vond met daarin een
aantal uitgewerkte blokken.
Zo maakte ze het me wel héél gemakkelijk!
Het leuke aan deze quilt is dat je er blokken met
een persoonlijk tintje in kan verwerken.
Zo hebben we uiteindelijk toch ieder onze
eigen samplerquilt.

maandag 13 januari 2014

Dag 470

Toen de top van de bruidsquilt klaar was had ik natuurlijk
een grote zak met scraps over.
En omdat ik even geen zin meer had in een grote quilt heb
ik er een miniquiltje van gemaakt.

zondag 12 januari 2014

Dag 469

Toen ik op 17 september 2012 van start ging
met mijn 365-dagen fotoblog was het voor mij
een groot vraagteken of ik de eindmeet wel
zou halen. Groot was de voldoening toen ik op
16 september 2013 mijn 365ste foto kon posten.
Nadat de eerste opluchting van het slagen
weggeëbd was begon de zin in een nieuwe
uitdaging te kriebelen.
Ook nu waren er weer criteria waaraan de
uitdaging moest voldoen.
1. Ik moet het graag doen.
2. Het moet een uitdaging zijn.
3. Het moet haalbaar zijn binnen de
termijn van één jaar.

En zie hier, mijn nieuwe uitdaging voor het komende jaar.

"ALLE fietsknooppunten van de provincie Limburg fietsen."

Toen de steenkoolmijnen in Belgisch Limburg in de jaren 80
één na één gesloten werden heeft mijningenieur, Hugo Bollen,
een project voorgesteld om in het noordoosten van de
provincie een kwaliteitsvol fiets- en wandelnetwerk te
realiseren. Het eerste fietsroutenetwerk werd in
1995 in het noordoosten van Limburg geopend.
De rest is geschiedenis.....

En nu aan mij om dit onvolprezen netwerk alle eer aan te doen.
Ik heb al gezien dat ik op sommige plaatsen de kuiten
goed zal moeten insmeren.
Het verdere verloop van deze uitdaging zal hier
te volgen zijn.
I want to ride my bicycle, bicycle, bicycle...(Queen)

donderdag 9 januari 2014

donderdag 2 januari 2014

Dag 467

De bruidsquilt (2)

Hoe zou het ondertussen met de bruidsquilt zijn?
Een quilt maken begint met een zoektocht naar
de juiste stofjes.
Als basisstof gebruik ik een ecrukleurige rozenstof
van Moda die ik op de beurs in Nantes heb gekocht.
Voor de romantische toets gebruik ik stofjes uit
de lijn "Incense&Peppermints" van Robyn Pandolph.
De andere stofjes vind ik bij de Patch&Stitchstudio
in Weert. Een klein winkeltje maar met
een fijne collectie. Hier slaag ik erg goed.
In de zithoek worden de meubels aan de kant ge-
schoven. Op een groot wit laken worden alle stofjes
uitgelegd, gecombineerd, goedgekeurd, afgekeurd,
gewikt en gewogen.
Gelukkig zit "Mijnquiltmanie"-maatje naast me.
De keuzes zijn gemaakt, het patchen kan beginnen.
De top wordt volledig met de hand gemaakt dwz.
ongeveer 40.000 steekjes met de hand naaien.
Wanneer de verschillende rijen aan elkaar gezet
worden blijkt alles als een puzzel in elkaar te passen.
Wat een opluchting!
Met kerstmis wordt de top voorzien van een tussenvulling
en achterkant.
Het quilten kan beginnen.
Zo te zien heeft het toekomstige bruidspaar er al erg veel zin in.
Keep Quilting!