woensdag 25 maart 2015

Sophia



In Magazine (een weekendbijlage bij onze krant) stond
dit weekend een artikel over "De keuken van Sophia".
In het inleidende stukje lees ik:
"Volgende week verschijnt eindelijk de Nederlandse
vertaling van het cultboek".

Het gaat hier over haar in 1971 verschenen culinaire autobiografie
"In cucina con amore".
De Nederlandse versie van de eerste uitgave van dit boek kocht ik

toen ik nog studeerde, wat ondertussen alweer 35 jaar geleden is.
 



De lente, zomer en herfst van 1968 bracht Sophia door
in een hotel in Genève. Ze moest verplicht rust nemen
in afwachting van de geboorte van haar eerste kind.
Uit verveling begint ze samen met haar secretaresse
te koken. Al deze experimenten en aantekeningen
leiden uiteindelijk tot dit boek. 

Door dit artikel besef ik dat ik een zeldzaam en veel
gezocht cultboek ( helemaal vergeten) in mijn kast
heb staan. Ik denk dat de fabuleuze foto's van Loren
mij het boek destijds hebben doen kopen.
Na 35 jaar is het toch de hoogste tijd om eens een
eerste recept uit het boek te gaan maken,
con amore!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten