dinsdag 16 februari 2016

Jarig....


De voorbije week heb ik mijn verjaardag gevierd.
Een mooie gelegenheid om wat zoetigheden op tafel
te zetten. Niet zo moeilijk om voor wat cake-variaties

te zorgen!

Deze progrés taart is andere koek. Het is een recept dat
ik in de bakkerij van mijn vader zaliger geleerd heb.
Alleen als er iemand jarig is maak ik dit gebak. Zo blijft
het altijd iets om naar uit te kijken.
Ik heb voor de gelegenheid een artikel in HBVL,
(Het Belang van Limburg) van enkele jaren terug
eens opgezocht. Daarin heb ik ons familierecept
toen beschreven.  Ik heb eigenlijk nooit geweten of er nu
in Limburg massaal progrés taart gebakken wordt?

Om al die extra calorieën van dat lekkere gebak te
verbranden hebben we een stevige wandeling gemaakt.
Door alle regen die vorige week gevallen was lag
het parcours er bij momenten erg zompig bij.



O kom, o kom eens kijken
O kom eens even gauw!
Daar staat een heel klein klokje
Te kleumen in de kou.

Het heeft zijn groene sprietjes
Dwars door de sneeuw geboord,
Het zegt dat lente komen zal,
Al waait de wind nog noord!

Dag lieve, kleine klokje,
Ik ben zó blij met jou!
Nu raakt de winter heus gedaan
Nu komt de lente gauw!

(Rie Cramer)

"Hé, een wandje van Dear Jane blokjes!"
Dat dacht ik tenminste toen ik naar deze film 
(Another year / Mike Leigh)
zat te kijken.  Volgens mij gaan er nu vele Janiacs
beginnen dromen van zo'n tegelwandje in hun keuken!
Fijne avond en tot een volgende keer!
Groetjes Liliane


3 opmerkingen:

  1. Goedemorge Liliane,

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een heel goed en gezond nieuw levensjaar gewenst! 'k Hoef niet te vragen of het een fijne dag was, met die heerlijke taart is succes sowieso gegarandeerd ;) Wat leuk dat je ermee in een tijdschrift hebt gestaan! Je hebt ook nog eens gul gedeeld met het recept, wat fantastisch!
    Het gedichtje van de sneeuwklokjes, heb je dat zelf geschreven? Zo schattig ... Hier bloeien ze ook nog, het is altijd weer genieten.
    Mooie keukentegels, die Janes. Heb jij dat ook, als je in een film een quilt ziet, dat je super gespitst bent en elke glimp probeert op te vangen?

    Fijne dag en warme groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgennnnn bedoel ik natuurlijk ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Liliane, alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je een heerlijke dag hebt gehad.
    Wat heb je veel lekkers gemaakt zeg. Heerlijk allemaal.
    Dus je staat zelf op dat fotootje in dat artikel? Wat leuk.
    Jullie hebben een mooie wandeling gemaakt en van die schattige sneeuwklokjes gevonden. Wat zijn die mooi hè?
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen