dinsdag 23 augustus 2016

Het best bewaarde plekje van Limburg.......











Enkele tellen nadat ik deze titel in onze krant had gelezen hing
het bewuste artikel al op ons prikbord. Het is al zeven jaar geleden
dat de nonnetjes van het kruisherenklooster van Colen nog taart
hadden gebakken voor de toeristen die veelvuldig langs hun site
passeerden. Toen zijn we er taart gaan eten en dat wilden we
nu weer graag doen. Vandaag was het een ideale dag om naar ginder
 te gaan. De nieuwe zaak " De vallei van Coolen" is ondergebracht
in de vroegere basisschool van het klooster. Het was prettig om hier 
weer eens te zijn. De taart smaakte nog even lekker als toen.
Omdat het klooster langs het fietsroutenetwerk ligt hebben we
er maar meteen een mooie tocht van gemaakt. 
Het was een route met stevig klimwerk maar wat was het mooi!!!
Groetjes Liliane



5 opmerkingen:

  1. Ik geloof graag dat er met dat klimwerk zo'n heerlijk stukje taart inging :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's, wat een rust. Dit is pas echt genieten.
    Mvg.
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad prachtige plaatjes :0))
    Lijkt me mooi om ook eens heen te gaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad prachtige plaatjes :0))
    Lijkt me mooi om ook eens heen te gaan !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag lieve Liliane,

    Dank weer voor je leuke reactie op mijn wat verwaarloosde blog. De dagen vliegen voorbij he!
    Oh wat een heerlijk uitje heb je gemaakt en dan ook nog met taart van de nonnen erbij, mjammie! Het ziet er verrukkelijk uit. Zelfgemaakte taarten zijn toch altijd de beste en kloosterlingen kunnen fantastisch kokkerellen, is mijn ervaring.
    Mooie plaatjes, het nodigt ontzettend uit om er eens naar toe te gaan. De enige abdij waar ik eens geweest ben in Belgié is Postel. Daar hadden ze heerlijk bier en kaas in de verkoop. Jaren geleden, ik weet niet eens of ze het nog verkopen.

    Fijne dag en hartelijke groeten, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen