dinsdag 29 mei 2018

Souvenirs van mei...

Hier in huis zitten enkele nieuwsgierige figuren die hun snuit
wel eens in andermans zaken durven steken. Meestal spelen ze
met Klaas en Juliette maar als die er niet zijn is de werkplek van
Omi een leuk alternatief. Met z'n drieën  zijn ze sterk genoeg om
toegang te krijgen tot heel wat dozen met telkens weer een andere
inhoud.


"Wat ga je met al die mooie sterretjes doen" vroegen ze in koor.
Ja, daar moest ik eigenlijk nog eens goed over nadenken.
Na wat denken en wat tussen mijn stofjes te hebben gerommeld
kies ik twee stoffen uit waarmee ik het sterblok wil vergroten.


Daarna kies ik een stof voor de sashing en een nieuwe
quilttop is een feit. Alleen vraag ik me af of er wel of geen
rand rondom deze quilt  moet komen. Even mijn twijfels
voorleggen aan "De drie wijzen".


Dit is de randstof die ik eventueel nog wil toevoegen aan
de quilttop.


Via Instagram heb ik ook enkele tips gekregen over het
afwerken van deze quilt. Ik denk dat ik na zoveel advies
de knoop heel snel ga kunnen doorhakken.


Deze maand heb ik één voorbeeld van pareidolia kunnen spotten.
Zelf vind ik dit een hele leuke omdat het ene oog je nog net
probeert aan te kijken.


Van onze vrienden D&I hadden we ons verjaardagscadeau nog
tegoed. We hebben ons een dag lang laten verrassen door hen.
's Morgens om 8u werden we bij hen thuis verwacht voor een
lekker ontbijt. Daarna hadden ze een Vespa tocht geregeld.
De nummerplaat laat het niet vermoeden maar het was een
perfecte dag voor deze activiteit. 


We hebben een tocht van 90 km gereden in de omgeving
van Borgloon.


De tocht begon om half tien en om vijf uur waren we terug aan
ons vertrekpunt voor het inleveren van de Vespa's.


Aan zoveel lekkers kan je toch niet weerstaan -:) !


's Avonds hadden ze nog een restaurantje geboekt.
Het enige wat wij die dag hebben bijgedragen was
een fles champagne omdat we toevallig net die dag
onze huwelijksverjaardag vierden!
Een geweldig mooi souvenir van deze maand! 


Een ander onvergetelijk souvenir van deze maand was
de 90ste verjaardag van mijn schoonmoeder.


Zoveel lieve woorden op héél veel lieve kaartjes
dan voel je je echt de jarige!


Het grote verjaardagsfeest hebben we vorig weekend gevierd.
Omdat mijn schoonmoeder nog héél graag met de kaarten speelt was
een thema voor dit feestweekend snel gevonden.


Om de feestlocatie op een gepaste manier aan te kleden ben
ik aan de slag gegaan met de kaartsymbolen. Eerst heb ik de
symbolen gekopieerd en nadien vergroot tot ik de gewenste
afmeting had.


Uit een 2-persoonslaken kan je héél wat vlagjes knippen!!


De symbolen heb ik op de vlagjes gestreken. Nu nog een lint
eraan stikken en heel wat meters vlagjes waren klaar om
mee te nemen.


De dresscode voor de feestavond zelf was rood-wit-zwart.
Hiervoor ben ik vertrokken van een wit kleedje wat in
mijn kast hing.


Strijken was nu geen optie dus moesten de symbolen
er met de hand opgenaaid worden. Als ik het plaatje
zo bekeek had ik de indruk dat we met "goei" kaarten
naar het feest konden gaan-:)


Omdat ik vond dat deze symbolen en kleuren grafisch gezien een
geweldig effect gaven besloot ik om voor de 7 achterkleinkinderen
ook een feesttenue te maken. De symbolen werden natuurlijk
aangepast aan de maat van deze kleine t-shirtjes. De drie meisjes
kregen er nog een aangepast diadeem bij.


De vierkantshoeve waar we drie dagen zouden verblijven
lag op een boogscheut van de Basiliek van Kortenbos.
Omdat dit een bekend bedevaartsoord is zijn er in de maand
mei vele speciale vieringen en zegeningen.
Zo was er op zondagvoormiddag de zegening van
paarden en huisdieren.


Zaterdagmorgen na het ontbijt was er voor de sportievelingen
een wandeling voorzien van Kortenbos naar Kasteel Nieuwenhoven.
Terwijl de wandelaars nog onderweg waren zat oma ons
al op te wachten op het terras van het kasteel.




Na de middag was er een bezoek voorzien aan de
brouwerij van Wilderen.


Van het ene terras naar het andere. Niet slecht bij deze
tropische temperaturen!


Als je met 50 familieleden op weekend gaat is een
goede taakverdeling onmisbaar.


Door het prachtige weer heeft gans dit weekend zich buiten kunnen
afspelen. 


En dan was het moment aangebroken dat het grote feest kon beginnen.
Vroeg op de avond was het de beurt aan de allerkleinsten om de show
te stelen.


"De tantekes organiseren het weekend, de kleinkinderen zorgen
voor de animatie", dat was de afspraak die we op voorhand hadden
gemaakt. Met dank aan Charlotte en Melanie die hun schouders
hebben gezet onder de grote "Oma, our Queen of Hearts"show! 


De kinderen van oma (en hun duivelse streken).


Eén van de showelementen was om via cartoons te raden wie van
de kinderen zich in de getekende situatie bevond. Zij moesten
natuurlijk tekst en uitleg geven bij de tekening.


Wij zullen deze zwoele avond in Kortenbos nooit vergeten.
Wat een sfeer, wat een samenhorigheid, wat een energie
hing daar in de lucht! Op muzikaal vlak zit er ook veel talent
in deze familie. Dit zijn drie broers die met hun gitaarspel
en hun zang altijd weten te boeien. Maar het meest ontroerende
moment van de avond was toch het lied gebracht door onze
Sopraan en Mezzosopraan. Ik heb het met mijn mobieltje
gefilmd. (Hoop dat het plaatsen gelukt is).
Groetjes Liliane

7 opmerkingen:

  1. Wat hebben jullie dat thema van de kaarten fantastisch uitgewerkt. Daar heb je heel wat werk aan gehad Liliane! Heel erg leuk! En o ja, jouw quilt is ook weer een leukerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi je sterren ! Ook de ruit randen met het roze ertussen :o))
    Een prachtige quilt in wording !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een heel origineel thema voor het verjaardagsweekend. Ook wel een heel speciale gelegenheid: een 90-jarige!Je hebt weer je uiterste best gedaan voor de decoratie, knap werk. Ook je quilt is prachtig , mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je sterrenquilt wordt enig, ik vind die stof voor de sashings ook mooi gekozen. En wat een leuk feest hebben jullie voor de jarige job georganiseerd, wat een werk en wat ziet het er mooi uit. Ben zeer gecharmeerd van je witte jurk, mooie lijn en riem. Heel creatief hoe je die versierd hebt. En samen een eitje bakken, enig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Lilianne,
    Dank voor je reactie op mijn blog, waarin je een vraag stelde. Die kan ik alleen hier beantwoorden omdat ik geen mailadres van je heb.
    Maar ik zie nu ook dat ik niet op dit leuke bericht van jou heb gereageerd, terwijl ik er van overtuigd was van wel, want ik vond dat jullie zo'n fantastisch feest hadden georganiseerd en zo leuk met al die kaartsymbolen.
    Maar soms lees ik iets en dan denk ik "zal ik straks wel op reageren, en ja dan vergeet ik het weer.
    Het antwoord om jouw reactie:
    Inderdaad is het zoeken en vinden van dingen voor mijn verzameling zo leuk, maar natuurlijk ook als ze bij me zijn en ik er elke dag van geniet.
    Het klopt dat ik veel dezelfde heb.
    Van sommige soorten, zoals Inge, Ursel en Bärbel heb ik er heel veel, soms wel 17 stuks.
    Maar ook die zijn allemaal iets verschillend, zoals kleur van de ogen, glazen ogen of geschilderde ogen, of haarkleur.
    Hele kleintjes of grotere vind ik ook leuk om te verzamelen.
    Heb mijn hele leven al dingen verzameld, nu alleen nog maar poppen en mola’s.
    De quilt op de achtergrond is de Antieke Wedding Sampler. Hij was per ongeluk te groot geworden voor in de huiskamer, dus dit was het enige plekje in huis.
    Maar dat is geen straf hoor.
    Wat er gaat gebeuren in de toekomst met de poppen?
    Geen idee, maar ik ben bang dat mijn jongens ze in een vuilniszak stoppen, net als al mijn tekeningen, schilderijen en lapjes :-(
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb genoten van je blog en je foto's. En ook ik vind die kleding met die kaarten erop heel origineel. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Liliane,

    Wat een heerlijk feest is de verjaardag van je schoonmoeder geworden, fantastisch om te zien! Gefeliciteerd allemaal, met terugwerkende kracht natuurlijk ;)
    Je drie vrienden hebben je goed geholpen met hun vragen. Het wordt een prachtige quilt met die sterren!

    Fijne dag, groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen