dinsdag 17 september 2019

De Hobo Quilt....

Nadat ik in januari van dit jaar mijn "Lucy has a secret" quilt
had afgewerkt was de Hobo quilt de tweede quilt die ik dit
jaar wou afwerken.


 Omdat ik van quilts met een verhaal hou
sprak dit boek me meteen aan. Het is 2013 wanneer

ik me dit boek aanschaf.


In april van dit jaar was deze quilt klaar. Al van bij het begin wist
ik dat ik deze quilt maar op één locatie wou fotograferen nl.
het oude stationnetje van As. Daar staan nog een aantal

oude treinstellen die een prima achtergrond vormden 
voor deze quilt.




Ondertussen zijn we bijna een half jaar verder en is het me
vandaag eindelijk gelukt om naar het stationnetje te gaan.

Het Hobo verhaal heb ik al ooit verteld op mijn blog.
Voor eventueel nieuwe volgers wil ik het graag nog even
duiden.

Een Hobo is een zwerver die deel uitmaakt van de Amerikaanse
subcultuur van rondreizende dakloze arbeiders.
Hij heeft geen vast adres en draagt zijn bezittingen mee

in een stoffen zak. De Hobo is steeds op zoek naar werk.




Hobo's doorkruisten het land door illegaal mee te rijden met
goederentreinen. Die treinen reden op sommige plaatsen
zo langzaam dat men er zonder veel risico op kon springen.

Maar toch gebeurden er vaak ook zware ongevallen met
gekwetsten en doden tot gevolg.




De Hobo's leefden in Hobo jungles die zich meestal
dicht in de buurt van een station bevonden.




Om met elkaar te communiceren gebruikten de Hobo's een
symbolentaal. Zo konden ze elkaar op de hoogte brengen
van het feit of er ergens voedsel, water, werk of een
slaapplaats te vinden was.



Het zijn die symbolen die in deze quilt verwerkt zijn.







Als je op youtube zoekt naar "Hobo history" dan kan je enkele
interessante filmpjes hierover terugvinden.
Bij leven en welzijn tot een volgende keer!
Groetjes Liliane

14 opmerkingen:

  1. ohhh wat een geweldige locatie heb jij voor je hobo quilt. Ik heb ook het boek al jaren in mijn kast staan, maar nog steeds niet eraan begonnen. Toch blijft deze quilt wel kriebelen en zeker na het zien van je geweldige foto's !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een bijzondere quilt en bijzonder verhaal, de quilt is prachtig en leuk dat je het verhaal erbij vertelt. En met zoveel mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je had de koffer al. Interessant verhaal. Erg mooie quilt en schitterende locatie om deze prachtig vast te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik kon me je verhaal nog herinneren, mooi om van deze mensen te hebben gehoord. Ik begrijp dat dan zo'n quilt met al die signalen een extra betekenis krijgt. En je hebt de foto's op een geweldige locatie gemaakt, heel mooi! Is nu je lijstje van quilts dit jaar af te maken klaar?

    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit jaar is op quiltgebied al zeker een Topjaar. Ik hoop nog minstens 1 grote quilt af te werken. Heb ook aan verschillende tops gewerkt. Ik ben een tevreden mens -:)))
      Lieve groet, Liliane

      Verwijderen
  5. Een boeiend verhaal, een prachtige quilt en de perfecte fotolocatie...... Het lukt je altijd weer!
    Lieve groet, Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag l
    Liliane,

    Wat een fantastische quilt is et geworden. Door jouw quiltkunst, maar ook door het verhaal erachter én de ideale fotosetting. Proficiat en dank dat wij mee mogen genieten :)

    Liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wauw, wat een prachtige quilt en ik vind het verhaal helemaal geweldig!!! Ook waar je de foto's hebt gemaakt, wat heb je dat ooi gedaan!!! Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is echt een mooie quilt geworden en wat een prachtig, bewogen verhaal zit hierachter. Wat moet er veel in jouw hoofd zijn omgegaan bij elk symbooltje telkens weer! Heel gevatte foto's, je doet het toch telkens weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor je leuke reactie op mijn blog Lilianne. Omdat ik met vakantie was, heb ik dit blogverhaal gemist.
    Wat ene leuke en originele quilt is dat met een heel mooi verhaal.
    De plek waar je hem gefotografeerd heb is echt schitterend. De foto's kunnen zo in het boek.
    Fijn dat ie af is en zo mooi geworden, ook de stoffen die je gebruikt heb.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. conocía la historia pero no había visto la colcha. Es Impresionante, felicidades por ese trabajo tan lindo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Omdat ik je niet kan mailen, maar even hier een reactie zetten.
    Bedankt voor je gezellige reacties steeds op mijn blog Lilianne.
    Inderdaad reuze makkelijk zo'n glazen pot met planten waar je niets meer aan hoeft te doen.
    Natuurlijk afwachten of dat ook zo is en hoe lang het goed blijft gaan.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen