donderdag 7 april 2022

Sweet Magnolia...

 

Ieder voorjaar is het weer een feestje wanneer de Magnoliaboom 
in de tuin van Oma Leen in bloei staat. 

Een echte blikvanger met die mooie grote witte, roze of paarse bloemen.


Ieder jaar probeer ik deze bloemenpracht met mijn camera vast te leggen.
Dit jaar moest ik snel wezen want plots was de winter weergekeerd.
"Als je foto's wil nemen moet je nu komen" had oma me al laten weten!


Na die nacht met vriestemperaturen ben ik terug gaan kijken.
De mooie witte en roze tinten waren vervangen door vele
tinten bruin.


Het mooie liedje was dit jaar slechts van korte duur!




De grond ligt nu bezaaid met afgevallen bladeren en bloemknoppen.
Nu ik hier toch ben met mijn camera ga ik nog eens een rondje
in de tuin lopen.


De bloesem van de kersenboom heeft de koude precies beter doorstaan.


Het blad van de kastanjeboom begint zich ook te ontvouwen.


En in het gras zie ik al wat madeliefjes staan.
Volgende week krijgen we weer zachtere temperaturen.
De natuur zal verder exploderen. 


Terug naar binnen waar er weer een blok voor de hexagonquilt
bijgekomen is. Nog drie van deze blokken en dan zijn alle blokken
voor het middendeel klaar.


Dit boek zag ik in de kringloop liggen. Ik ben wel fan van deze Shaker stijl.
Bij het ontwerpen van onze nieuwe keuken hebben we er ons ook door laten
inspireren.


Voor hun quilts gebruiken ze zelf geweven ruitjesstoffen in de kleuren
rood, blauw, zwart op een witte achtergrond. Ze zijn minder bekend om
hun quilts dan de Amish maar hun stijl straalt wel dezelfde eenvoud uit.


Twee jaar geleden bij het begin van de eerste lockdown periode werd
Christiaan geboren. Geboren worden in die periode was zo bizar.
Kennismaken met ons nieuwe kleinkind kon enkel via een raambezoekje.
Van knuffelen of even vastnemen was helemaal geen sprake.
Nu zijn we twee jaar verder en het raambezoek is vervangen door een
mooie raamtekening. Zo blij dat het allemaal weer mogelijk is nu!!


Morgen heb ik weer een werkoverleg met deze meid.
We zijn er bijna met haar Horse Quilt. Over één belangrijk
detail is er nog wat discussie nl. het oog van het paard.
To be continued!!


Tegen dat het Pasen is zullen alle eitjes wel gelegd zijn.
Hopelijk zijn ze van chocolade en zijn het er véél.
Hmmmmmmm!
Fijne Paasdagen!
Groetjes,
Liliane

5 opmerkingen:

  1. Allereerst van harte gefeliciteerd met Christiaan, alweer 2 jaar, wat gaat het snel. Maar een heerlijke leeftijd, ze gaan dan zo gezellig praten en snappen al heel veel.
    Maar..... "Je bent 2, dus zeg je NEE!" Ze krijgen nu ook hun eigen willetje.
    Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. De mooie zacht roze Magnolia boom in volle glorie.
    Maar zo jammer dat het zo snel voorbij was en er alleen nog bruin blad aan zat en op de grond lag.
    Nu weer een heel jaar wachten totdat ie weer gaat bloeien.
    Je nieuwe blok wat klaar is is weer beeldig. Heb het gevoel dat je dat heel snel kan doen, want het lijkt me veel werk al die hexjes aan elkaar zetten.
    Natuurlijk moet een paard een oog hebben, of eigenlijk 2. Maar het moet ook de juiste vorm hebben, daar moet oma wel goed op letten.
    Ben benieuwd of jullie er samen uitkomen.
    Heerlijk hè, al die paaseitjes. Ze zijn al vroeg te koop, dus ben ik al lang begonnen met opeten :-)
    Fijne Paasdagen en geniet van het betere weer volgende week.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De lente wat een mooie tijd maar in april is het altijd een strijd tussen zon en regen, wind en sneeuw. Deze aprilse grillen doen wat ze willen en wij denken bij de eerste zonnestraal dat de lente aankomt en daarmee zakt ons snel de moed in de schoenen als we door regenvlagen en sneeuwbuien niet meer kunnen fietsen en genieten. Maar hopelijk is de paashaas even blij met al deze grillen want alle kleinkindjes zullen wel graag paaseitjes willen. Geniet van die mooie momenten samen met hen en is er tijd over quilt dan nog maar even verder zo zien we weldra de resultaten en dat is heel fijn. Fijne paasdagen van de Leentjes Reppel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Mia,
      Idd, het weer kan grillig zijn in april!!
      Deze namiddag ben ik met Rosalie en Juliette naar de Alpacaboerderij geweest hier in de buurt. Gelukkig heeft het niet geregend. Anders hadden we zoveel plezier niet gehad tussen de dieren in de wei!!
      Wij wensen jullie ook fijne en gezellige paasdagen.
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  3. Twee jaar alweer wat vliegt de tijd, ja ik zie de leuke foto's altijd voorbij komen op Insta. Zonde he onze buren hebben ook zo'n mooie magnolia, opeens was het met de sneeuw over. We verlangen naar warmere dagen en buiten zijn. Het schijnt eraan te komen. Een beetje sobere stijl ik hou ervan. Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Liliane,

    Prachtige foto's! De magnolia's hadden inderdaad maar een heel kort feestje, helaas.
    Gefeliciteerd met Christiaans tweede verjaardag! Ja, wat was dat toch naar en gek, zo zonder echt kraambezoek destijds. Heerlijk dat het inderdaad weer kan.
    Je hexjes met die bijen zijn zo leuk! Het wordt weer heel bijzonder. Veel plezier met alle projecten en jullie ook allemaal hele fijne (en lekkere ;) Paasdagen!

    Groeten, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen