woensdag 17 augustus 2022

Een mooie zomer...

 

Doordat ik even een zijsprong naar de sterretjes en de
vingerhoedjes had gemaakt was van het hexagonpad
afgeweken. Maar ondertussen zit ik weer op de goeie weg
wat dit project betreft.

Het is gewoon fijn om af en toe eens een ander project op te
nemen. Zeker als je al meer dan een jaar aan eenzelfde project
werkt. De halve blokken voor de zijkanten zijn allemaal af.


Daarna zijn de blokken voor de boven - en onderkant aan de beurt.
De blokken worden steeds kleiner. Voor deze zijn maar vijf rijen nodig.


Dit is nu eens een blok waar ik de bal helemaal mis mee
geslagen heb. Het zag er nochtans een héél leuk blok uit.
Ik had me bij de kleurkeuze gebaseerd op dit zomerse
beeldje. Op deze foto zitten de kleuren niet helemaal juist.
De kleuren zijn zoals op de foto hieronder.


Toen ik het bij de andere blokken ging leggen was ik verrast
dat het er zo uitsprong qua kleur. Ik heb nog blauwe tinten
gebruikt maar dit was toch iets te licht van kleur. Het blijft
een zoektocht naar de beste combinaties.


Bij dit halve blok heb ik acht verschillende stofjes nodig.
Dan ga ik op zoek naar acht lappen stof die goed bij
elkaar passen. De derde en zesde rij is steeds een lichte stof.
Mijn ervaring is dat je een volgende rij het best kan beoordelen
als de stof tot hexjes verwerkt is ipv van er een lap naast te leggen.
Dat geeft soms een gans ander effect. In dit geval heb ik vier
verschillende stoffen gebruikt om te kijken welke het best
werkt als laatste rij. Nu ik het hier op foto bekijk doet het me toch
weer twijfelen aan de keuze die ik gemaakt had!


Voor al die hexjes moeten natuurlijk ook malletjes geprint
en geknipt worden. Een ideaal werkje om onder de parasol
naast de zwemvijver te doen.


Wat een plezier hebben we al beleefd in en rond die zwemvijver.
Zowel klein als groot geniet van een duik in het frisse water.
Een heerlijke manier om af te koelen tijdens die tropische dagen.




Alleen die vervelende wespen kwamen soms de pret wat bederven.
In de krant las ik dat het branden van gemalen koffie de wespen
op een afstand zou houden. We konden het maar uitproberen!


Ook langs het water viel er van alles te beleven.
Soms was dat oefenen met mini loco......


dan weer voertuigen in elkaar knutselen met Knex.........


of een gezellig partijtje scrabble.
Het waren ontzettend mooie familiemomenten waar we
héél intens van genoten hebben!

Zo ook de zalige zomeravonden die we met vrienden en
familie rond de tafel doorbrachten. We leefden als God in Frankrijk!


Ook vierden we de vijfde verjaardag van Juliette.
Juliette is iemand die al vanaf de eerste dag na haar
verjaardag de dagen weer begint af te tellen tot haar volgende
verjaardag. Daarom leek het me leuk om haar een boekje te geven
waarin ze iedere dag een tekening kan maken. Wanneer het boekje
vol is is het weer feest!


Ook gaf ik haar een Safari Animals cupcake kit.
Met de belofte dat we samen deze cupcakes zouden maken.


Vandaag hadden we afgesproken in omi's cupcake atelier -:)

We hebben er allebei een beestig leuke namiddag
aan beleefd!!


Wat was ze trots op het resultaat.


Bij droog weer zie je de naaktslakken en de huisjesslakken niet.
Maar toen er hier vanmiddag lekkere malse regendruppels
vielen zag je ze uit alle hoeken en gaten tevoorschijn komen.


Snel het moment gegrepen om ze nog eens vast te leggen 
op foto.


Hier ligt ons jongste en oudste kleinkind samen op
een quilt van omi. 
Liefde verankerd in mooie herinneringen.
Die moet je koesteren!
Fijne avond en tot blogs!
Groetjes,
Liliane


10 opmerkingen:

  1. Hai Liliane, wat een heerlijke lekker lang gezellig blog. Ohhh ja kleurenkeuzes, ik vind jou zo goed met kleuren altijd en nu......ja ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik ga ervan uit dat het toch goed komt want uiteindelijk zal je er tevreden mee zijn. Toevallig heb ik net iets gelezen over "ecostyle wespweg", het is een soort nep-nest waardoor de westpen wegblijven. Ik ga het kopen en proberen.
    Fijne dag, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Coby,
      Snap ook niet goed waarom ik met dit blok zo de mist in gegaan ben. Dacht echt dat het wel in het geheel zou passen. Niet dus! Heb ondertussen al een vervang blok klaar liggen.
      Die "ecostyle wespweg" ga ik eens opzoeken. Het kan maar helpen -:)
      Fijn dat je weer op bezoek kwam!
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  2. Wat leuk om weer zoveel mooie momenten te kunnen vastleggen. En je quiltproject geeft toch met die lichte vlakken ook een fijne afwisseling. Misschien een beetje wennen maar toch mooi. En jij hebt altijd de juiste beelden kleurencombinaties bij de hand, gelukkig veel plaats in huis. Hier pas genezen van corona na 3 jaar geluk gehad te hebben. Gelukkig een fris huis in deze warme dagen. Wij hebben geen zwemvijver ter afkoeling hé. Fam. Leen Reppel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Mia,
    Hier in de familie hebben we deze zomer ook coronagevallen gehad. Gelukkig milde symptomen. Het heeft je dan toch ook te pakken gekregen. Hopelijk ben je niet té ziek geweest want dat lijkt me met die hitte niet zo fijn. Gelukkig kunnen jullie het binnen koel houden. De voetjes in fris water steken kan ook al helpen -:)
    Fijne avond!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk blogje is het weer geworden Liliane!
    Vind het heel dapper van je dat je eerst de hexjes aan elkaar zet om daarna pas te kijken of het goed staat.
    Dan wordt het soms zo maar hup aan de kant gelegd omdat je niet tevreden bent.
    Zou ik echt geen geduld voor hebben hoor, doe echt zelden iets opnieuw.
    Meerdere projecten, dat is altijd leuk, anders wordt het zo saai.
    Wat hebben jullie het gezellig gehad met de familie.
    Nog gefeliciteerd met Juliette. Wat een leuk kado heeft ze gehad, en zo handig dat oma daar ook lekker van kon smullen.
    Zit te denken aan de zwemvijver... zitten de kikkers en padjes lekker te rusten op een blad, springt er zomaar een kleinkind in, dat is schrikken!
    De foto's van de slakken.... wat zijn ze schitterend!
    Ik zou bijna van slakken gaan houden als ik ze zo dichtbij zie.
    Moet ik toch ook eens proberen om er een foto van te maken. Wel lastig dat ze meestal zo laag bij de grond zitten, dan komt deze oude oma niet meer overeind :-)
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heel gepuzzel, al die hexjes, maar wel prachtig om te zien, je bent een krak in kleuren combineren, wat toch niet zo makkelijk lijkt.
    Jullie hebben een fantastische zomer gehad, en die is nog niet voorbij hè. Waterplezier is toch wel een must have met kleinere kinderen, en voor onszelf ook een goede afkoeling. En rond de zwemvijver of zwembad kan het alleen maar gezellig zijn, lekker drankje, wat spelletjes, ijsjes…zalig!
    Je maakte weer supermooie foto’s, we verwensen meestal de slakken maar het blijven mooie beestjes, toch deze met een huisje want die naaktslakken, brrr vind ik maar vies.
    Toch leuk hè het oudste en jongste kleinkind samen , en hoe die kleintjes opkijken naar de groten…ik zie dat hier ook, Gloria loopt ondertussen, amai en ze zet er vaart achter. Ogen tekort, maar grote zus zorgt er al goed voor.
    Het waren drukke momenten als ze hier zijn . Je mist ze wel direct als ze dan weer naar huis zijn.
    Volgend weekend ons jaarlijks familieweekblad naar Steffeshausen in huis Engel, we gaan er al jaren , nu met 32 personen. Dat wordt weer plezier, wandelen, spelletjes en veel getetter!
    Geniet nog van de momentele afkoeling en dan weer op naar terug zon, vitamientjes hebben wel voldoende gehad hè.
    Met heel die drukke warme zomer is het er nog niet van gekomen om eens af te spreken, dat moet in september of oktober eens lukken hè? 🤔
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Marie-Louise,
    Idd, het lijkt allemaal zo eenvoudig als het blok in elkaar staat maar wat een gepuzzel daar soms aan vooraf gaat. Pffff.
    Maar de voldoening als de puzzel uiteindelijk in elkaar valt is zo groot!!
    De laatste blokken worden nu gemaakt en daarna alles nog verbinden met ecru-kleurige hexagoontjes. Dat zal nog een serieuze klus worden. Nu ik al tot hier geraakt ben zal ik de eindmeet ook wel halen denk/hoop ik!
    Zon, water en gezelschap meer is niet nodig om een echte vakantiesfeer te proeven.
    Bij jou worden de kleintjes ook groot! Best vermoeiend om achter zo'n kleintje aan te gaan. Je wil ze tenslotte nooit uit het oog verliezen.
    Ohlala, met 32 personen op familieweekend. Hoe fijn is dat. Als het weer meezit wordt dat gegarandeerd een TOP-weekend.
    Die ontmoeting moet er toch eens ooit van komen hé -:)
    Ik probeer al zolang met Krista af te spreken. Ook dat is nog niet gelukt. We zullen in september of oktober eens wat datums proberen te zoeken!
    Fijn weekend en geniet volgend weekend van het samenzijn!!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goedendag/avond Lilianne, wat heb je er weer een mooie blog van gemaakt, als ik de foto's weer zie die je hebt geplaatst krijg ik steeds meer bewondering. Hexagonnen-quilts zijn erg leuk om te maken, kleurtjes bij elkaar zoeken ook, maar ik herken die twijfel ook, als ik combinaties moet maken. Daarom zoek ik bij dit soort projecten meestal de fat quarters al bij elkaar, zodat ik niet zoveel hoef te twijfelen. Wat een heerlijke gezellige familiedagen hebben jullie met elkaar gehad, leuke herinneringen die de kleintjes nooit zullen vergeten. Lekker afkoelen bij zo'n zwemvijver was ook echt aan te raden, met dat warme weer, gelukkig is het nu weer wat afgekoeld. Liefs en groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig zijn je hexagonnen, ik schreef het vast al vaker hier, ik ben helemaal verliefd op de kleuren die je gebruikt.
    En dat het soms anders wordt dan dat je voor ogen had is zo herkenbaar.
    Wat een zomer hebben we toch, mij iets te warm soms, en wat genieten jullie van het zwembad.
    Leuk hè bakken met kleindochter, mooie geniet momenten.
    Groetjes,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Ineke,
    Eerlijk gezegd ben ik al meerdere keren een hexagonproject gestart. Zelden eentje helemaal afgewerkt. Daarom ben ik zo verbaasd dat ik het deze keer wel vol kan houden. Het wordt tenslotte een grote quilt. Achteraf ga ik waarschijnlijk zeggen "Hoe heb ik dat in godsnaam klaargespeeld?"
    Maar zover zijn we nog lang niet -:)
    Ik hoop (ben er zeker van) dat de kleintjes zich later die gezellige dagen bij omi en opi nog zullen herinneren.
    Wanneer ik naar de weersverwachting kijk dan zie ik dat we er nog een zomers weekje aan gaan breien!
    Daar proberen we dan maar weer zoveel mogelijk van te genieten.
    Ik wens jou ook een hele fijne week toe!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen