maandag 13 februari 2023

Een kleurrijke verjaardag...

 

KLEUR
Dat was wat ik wou op mijn verjaardag.
Twee weken voor mijn verjaardag had ik weeral een zware verkoudheid te pakken.
Misschien kon het maken van een kleurrijke vlaggenlijn helpen om alvast in 
de stemming te komen voor het feest dat eraan kwam. Terwijl de zakdoekjes
zienderogen slonken zag ik het stapeltje vlagjes gelukkig wel groeien.
De grote dag kwam dichterbij...........
De vlagjes werden opgehangen, de zakdoekjes waren niet meer nodig.
Ik was er helemaal klaar voor!

Ik dacht dat ik DH perfect had uitgelegd hoe hij scherp moest stellen
met de camera. Ben precies toch niet duidelijk genoeg geweest in mijn
instructies.
Eén ding heeft hij alvast bereikt, hij hoeft nooit geen foto's meer te nemen, haha!


Wat een feestje was het om de kaartjes die ik van tevoren uitgedeeld had 
terug te vinden in mijn brievenbus. Het was zoooo fijn om te zien dat
de kaartjes met zoveel zorg en precisie waren ingekleurd.
Geniet maar even mee van de resultaten!

Rik


Annelies


Brecht


Rik


Ludo


Anita


Marie-Jeanne


Greet


Carl


Sarah


Birgit


Rosalie


Juliette


Klaas


Maar er waren ook andere kaartjes met hele lieve woorden en wensen.
Het kaartje rechts heb ik gekregen van een lieve bloglezer. Een mooier
kaartje kan iemand die quilts maakt zich toch niet indenken!


Nadat alle wensen in ontvangst waren genomen was het tijd voor een tasje koffie.


Eigenlijk had ik mijn verjaardagsfeest opgevat als een 
"Eén tegen allen" spel.
Voor de eerste opdracht: "Bezorg mij een kleurrijke verjaardagskaart"
was iedereen al met brio geslaagd.
De andere opdrachten had ik in dit bundeltje verzameld.



Hoe goed kennen mijn familieleden mij?


De opdrachten waren héél verschillend van aard.
Zoals deze:
"Wie herken je in deze cartoons?"


Hier zijn ze precies flink aan 't scoren!


Welke lekkernijen uit de bakkerij zitten hier verborgen!
Wat een hersenkraker!


Wat is er flink gegokt, geteld, geraden en gespiekt haha!
De uren vlogen voorbij, de punten werden geteld en de winnaar
kreeg zijn prijs.
Van zoveel inspanning krijg je honger! De hoogste tijd dus
om aan tafel te gaan.
Om af te sluiten hebben we op tv de foto's van deze dag bekeken.
Op tv waren vele foto's misschien onscherp -:)  maar in mijn geheugen
staat alles héél scherp opgeslagen. 
Het was een fantastische dag waar ik enorm van genoten heb!



Omdat ik nu bij de 65-plussers ben leek het me een leuk idee
om symbolisch een plusquilt te maken.


Het patroontje hiervoor vond ik op deze website.


Je kan het afprinten en er je eigen versie van deze quilt mee maken.


Het voordeel van deze quilt is dat ik ze naadloos aan mijn leeftijd
kan aanpassen. Het kan zomaar een 70-plusquilt en zelfs 75-plusquilt worden.
Op sommige kaartjes stond te lezen dat ik in de herfst van mijn leven was
aanbeland. Zoals je ziet zijn de kleurkeuze en de keuze van de stofjes
dan ook in dit thema gekozen.
Zo, ik ben weer helemaal bijgepraat.
Fijne avond en tot blogs!
Groetjes,
Liliane


17 opmerkingen:

  1. Mooie herinneringen van jouw speciale verjaardag zus.Je had er veel werk aan gedaan voor er een geslaagd feestje van te maken.Iedereen was druk in de weer om elke opdracht zo goed mogelijk af te leveren .De gezelligheid om bij elkaar te zijn moeten we koesteren en daar ben jij in geslaagd.Nog eens proficiat!
    Mooie blog hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd met je 65ste verjaardag. Wat een prachtige gekleurde kaarten en dan die ene met een log cabin blokje, helemaal prachtig! Wat een leuke spelletjes en opdrachten, vast een zeer geslaagde feestelijke dag geworden. En natuurlijk ook zeer gezellig! Lieve groeten, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Ineke,
      Dankjewel voor de felicitaties!
      Het is idd een kleurrijke verzameling verjaardagskaarten geworden. Een blijvende herinnering aan een héél bijzondere dag! Leuk dat je weer gezellig mee kwam lezen!!
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  3. Wat fijn dat je verkoudheid net op tijd over was zodat je je verjaardag kon vieren.
    Die eerste foto die jouw man gemaakt heeft is dan misschien niet helemaal scherp, maar er zit wel veel spontane beweging in, en dat maakt de foto toch heel erg leuk.
    Wat heb je een prachtige kaarten terug gehad, allemaal zo mooi ingekleurd, zelfs door je kleinkindertjes.
    Echt een leuk idee om dat zo te doen.
    Net als al die opdrachten, dat is nog eens een actieve verjaardag!
    De taarten zijn vast tot de laatste kruimel opgegaan, ze zien er ook heerlijk uit.
    Wat grappig al die plusjes die je aan het maken bent voor een heuse 65+ quilt.
    Ben heel benieuwd hoe al die plussen aan elkaar komen straks, daar komt misschien wel een ander stofje tussen?
    Ik wacht het af, we krijgen het vast nog wel te zien.
    Nu lekker nagenieten van je feestje en de foto's.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een feest heb je er van gemaakt, mooie foto's. Ook de foto die je man heeft gemaakt vind ik een erg mooie. En hoe knap zijn de kaarten ingekleurd!! De kaart van de quiltster, was die zelfgemaakt of een mooie foto van een quiltblok?

    Zo te zien heb je een geweldige verjaardag gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Marion,
      Ik zal mijn 65ste verjaardag niet snel vergeten. Ik had er een bepaald idee over en heb het daarom zelf in die richting gestuurd. Achteraf bleek het een schot in de roos te zijn!
      Het kaartje met het log cabin blokje is zelf gemaakt maar niet door de persoon waar ik het van gekregen heb.
      Zij kocht het van iemand die dit soort kaartjes maakt. Zij had het al een tijdje thuis liggen maar de juiste gelegenheid om het naar iemand te sturen had zich nog niet voorgedaan.
      Zo is het op mijn verjaardag naar mij toegekomen. Ik vind het een hele eer en ben er ontzettend blij mee!!!
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  5. Echt genoten en nu nog nagenieten. Ook 65 en ouder worden heeft zijn charmes. Geniet van iedere dag en iedere steek van je 65 plus quilt en ik kijk uit naar het eindresultaat. Nu zijn alle zussen op pensioen zeker en kunnen jullie uitkijken naar de jaarlijkse fietstocht. Heel veel groeten van de Leentjes Reppel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Mia,
      Het was zeker genieten die dag! Carpe diem, dat is mijn motto. Iedere leeftijd heeft zijn charmes.
      Op Guy na is nu iedereen op pensioen. Maar die is ook aan zijn laatste maanden bezig.
      Tijd genoeg om te wandelen, te fietsen en een terrasje te doen!
      Voor onze fietstocht moeten we nog een datum vastleggen. Wat wel al vastligt zijn onze weekjes quilten aan zee.
      In mei en september is het weer zover! Mooie vooruitzichten!
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  6. Een bijzonder verjaardagsfeest met heel veel kleur, dat laat je blog duidelijk zien! De kaarten zijn echte plaatjes en die gehaakte vlaggen, een leuk idee. De jarige haar outfit was ook fleurig om te zien, die kleur staat je goed Liliane! Ook eens een foto van jezelf ertussen, een verrassing.
    Je hebt er werk van gemaakt, een quiz erbij, spannend. En de taarten…😋
    Ondertussen weet ik nog niet wanneer je juist jarig was, anders had ik je vast een kaartje gestuurd.
    Ben benieuwd naar de nieuwe vorm van quilt, ziet er speciaal uit.
    Een mooie blog Liliane, heb ervan genoten. Nu verder uitkijken naar de lente, en de volgende blog natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Marie-Louise,
      Ik had het naaigerief even ingeruild voor de haaknaald. Even een YouTube filmpje bekeken en ik kon starten.
      Door mijn verkoudheid was ik toch aan huis gekluisterd en zo was de vlaggenlijn net op tijd klaar.
      Natuurlijk had ik graag wat foto's van mezelf op deze dag. Een beetje wazig maar uiteindelijk toch nog leuk geworden!
      Achteraf had ik spijt dat ik jou en Krista geen kaartje had bezorgd. Om 10 februari nog te halen zou wat krap geweest zijn. Maar ik hou het in mijn achterhoofd voor een volgende keer.
      Stuur me jouw verjaardag eens door. Altijd leuk om te weten!!
      Groetjes,
      Lilmiane

      Verwijderen
  7. Hai Liliane, alsnog van harte gefeliciteerd met je 65e verjaardag! Dat was me een mooie verjaardag zeg. Ben je ook nog verwend? Je hebt vast ook quilterige dingen gekregen. Superleuk idee hoor met die kaarten, die gaan we onthouden.
    Nu fijn van het lenteweer genieten.
    Ik ben op vakantie in de sneeuw dus vandaar de late reactie.
    Hartelijke groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Coby,
    Dankjewel voor de felicitaties!
    Na zoveel grijze dagen in januari deed het ontzettend veel deugd om zoveel kleur in huis te zien.
    Kaartjes, ballonnen, vlagjes, bloemen......wat kan een mens daar toch van genieten.
    Ondertussen schijnt het zonnetje hier volop. Hopelijk heb jij het ook geweldig naar je zin in de sneeuw!!
    Fijne vakantie nog!
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog van harte gefeliciteerd lieve Liliane !
    ps. ik ben zelf ook wat langer in de lappenmand als dat ik eerst dacht , ik zie ook daarom nu pas je mooie verrassende ( kaarten) blogbericht :o))
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Simone,
      Het is me wat met dat griep/verkoudheidsvirus. Het is echt héél hardnekkig en de meeste mensen zijn er weken ziek van. Ik durf het bijna niet zeggen maar ik ben terug de oude. Het heeft me weken in zijn greep gehad!
      Eindelijk terug de wandelschoenen kunnen aantrekken. Wat mis je dat toch wanneer je het niet kan doen.
      Gelukkig had ik juist genoeg energie om mijn verjaardag te vieren.
      Jij nog bedankt voor de verjaardagswensen. Vorig weekend hebben we nog met het gezin gevierd.
      Het was meer dan geslaagd en ik heb er enorm van genoten!!
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  10. Jouw 65ste verjaardagsfeest was weer een topper. Leuke opdrachten, heerlijke taarten, lekkere 🥂 en vooral veel leuke en plezier. Jij geeft elk feestje toch die speciale touch.
    Ook nog veel plezier met je 65+ quilt.
    😘

    BeantwoordenVerwijderen