maandag 24 december 2018

Een strak plan....

Het jaar afsluiten met een quilt die helemaal "af" zou zijn,
dat was mijn strak plan voor de laatste weken van dit jaar.
Vele uurtjes quilten begonnen hun vruchten af te werpen.
Het leek erop alsof de vooropgestelde deadline vlot gehaald
zou worden. 


(eigenlijk zit ik in een quiltcomplot maar daar lezen jullie
een volgende keer meer over)
Plots werd onze deadline met één maand verschoven en
 kon ik die strakke "quilt"teugels even lossen. Ter compensatie
van al die uren quilten had ik zin om even iets kleins te patchen.
De inspiratie daarvoor kwam ik tegen op Instagram.
Bij Anna Jantina en Kathleen Tracy zag ik lieve, kleine kerstboompjes.
Ik vond dit zó leuk dat ik hier mijn eigen versie van wou maken.
Een beetje zoekwerk bracht me bij deze tutorial.
Toen ik eenmaal mijn patroontje had getekend en een werkmethode
had gevonden die mij het best lag was ik vertrokken!


Het ene na het andere boompje kreeg een plaatsje op
mijn design wall. Zalig om telkens een mooie stofcombinatie
bij elkaar te zoeken voor weer een volgend boompje. 




Hoe lang ik nog door ga met het maken van deze boompjes?
Totdat die deadline voor eind januari weer in zicht komt zeker -:))


Tradities zijn er om in ere te houden en om door te geven aan
de volgende generatie(s). Na het lesje speculaas bakken vorig jaar,
was het nu de beurt aan de kunst van het worstenbroodjes bakken.


Voor zulke activiteiten komt Rosalie graag naar Omi.
Gezellig samen in de keuken kokkerellen, proeven en
nadien thuis uitpakken met het resultaat van al die
handenarbeid.


Terwijl de worstenbroodjes moeten afkoelen kunnen wij even naar
buiten voor een frisse wandeling. Terug thuis gekomen heeft Opi al
stiekem van de worstenbroodjes geproefd. Hmmmm, wat waren die
lekker zeg!!!


Wij gaan de komende dagen genieten van het samenzijn met
familie en vrienden. Nakaarten over het jaar dat weer voorbij
gevlogen is en misschien al wat plannetjes maken voor het
nieuwe jaar dat voor ons ligt. 
Ik wens alle bezoekers van mijn blog gezellige feestdagen.
Geniet van alles wat je zo dierbaar is en wat je gelukkig maakt.
Bij leven en welzijn tot in het nieuwe jaar!
Groetjes Liliane

12 opmerkingen:

  1. Lieve Liliane,
    Dank voor je reactie op mijn blog.
    Wens jou ook hele fijne kerstdagen en een gezellige jaarwisseling.
    Beeldig je kerstboompjes.... gewoon doorgaan totdat het een lekkere quilt is om onder te liggen :-)
    Schattig jouw kleintjes zo allemaal bij elkaar op deze foto collage.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij, de drie Leentjes uit Reppel wensen jullie en jullie gezin met kleinkinderen ook een fijne kerst en een gelukkig Nieuwjaar in goede gezondheid. En vooral veel fijne momenten van samenzijn in familieverband. En de deur staat altijd open.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt niet maar een paar boompjes gemaakt , er staat intussen al een heel bos! Ik hoop dat je hele gezellige dagen hebt met familie en lekker eten (zelfgemaakt worstenbroodjes, yummmm!) en ik kijk uit naar de finale van het quiltcomplot :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zag net boompjes bij Quiltdingen enzo blog
    en nu bij jou ook al zo'n mooie quilt in wording :o)
    Veel familie, lapjes en forografeer plezier !
    Fijne 2e kerstdag nog gewenst ook :o0
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe mooi die kerstboompjes! Ben ook benieuwd naar wat het quiltcomplot gaat brengen. Toch zalig hé, zo bezig zijn met de kleinkinderen en ja worstenbroodjes in de periode van Kerst horen erbij.
    Ik wens je samen met jullie familie nog prettige feesten, een mooi, warm en gezond 2019! En natuurlijk nog veel quiltplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die kerstboompjes zo leuk zeg.
    Lief die kleine handjes die worstenbroodjes maken.
    Ook voor jou een gezond en creatief 2019.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor volgend jaar wens ik jou veel aangename quiltmomenten, veel inspiratie en een leuke tijd met je familie en kleinkindjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Had al gereageerd op dit blogverhaaltje van jou, maar kan je anders niet terug mailen, dus nog maar even een reactie hier.
    Dank voor je reactie op mijn blog. Wens jou ook een heel gelukkig, creatief en vooral gezond 2019!
    Hoop dat jij ook het plan hebt om te genieten van kleine dingen, want dan zijn er veel genietmomentjes :-)
    Of mijn Jane af komt dit jaar???? Doe mijn best!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hè hè, daar kom ik ook eens aangesukkeld. Ik loop echt achter, sorry! Wat leuk om te lezen en te zien dat jij ook aan die leuke kerstboompjes begonnen bent. Jouw kleurenkeuze is ook fenomenaal, wat wordt het mooi! Categorie verslavende projectjes ;) Ik weet eerlijk gezegd amper meer wat quilten is en het zal nog wel even duren tot na de komende verhuizing, ben ik bang. Ik heb als 'rustmomentje' nu maar wat kruissteekjes onder handen. Het komt wel weer ... en ik wikl Ella's quilt niet verpesten door mijn eigen onrust en van-de-hak-op-de-tak leven van dit moment. Ik geniet gewoon dubbel van jouw aktiviteiten, ok?
    Alle goeds en geluk in het nieuwe jaar! Ik verbaasde me trouwens over Rosalie, jeetje wat is ze groot!!! Genieten, hoor ... Dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen