vrijdag 22 maart 2019

Quilt vleugels....

Twee maanden zonder blogpost, dat moet zowat de langste stilte
op mijn blog geweest zijn sinds ik in september 2012 van start ging.
 Waarom het hier zo stil was?
Ik heb gewoon héél erg nagenoten van mijn vorige blogpost.

Het was lang geleden dat ik nog eens zo'n groot quiltproject
tot de finish had afgewerkt. Nagenietend van zoveel leuke
reacties kreeg ik het gevoel dat ik plots over quilt vleugels beschikte.
Ik wou niets liever dan weer één van die talloze onafgewerkte
quiltprojecten aanpakken en afwerken. De lijst waartussen ik kon
kiezen was eindeloos lang. Uiteindelijk viel de keuze op deze
quilt voor de kleintjes.
Een zoektocht door mijn digitale dagboek levert me deze eerste
 blogpost over dit quiltproject op.
Deze blogpost heb ik geschreven op 10 juli 2014!!!!


In het Belle&Boo handwerkboek van Mandy Sutcliff zag
ik deze kinderquilt staan. Een quiltje van 118 cm op 90 cm,
dat was toch snel te maken -:))


Met de malletjes van Marti Michelle werden de stofjes voor het
middendeel getekend. Zeven stofjes per bloem en de ecru stofjes
voor het pad tussen de bloemen.

Op 29 oktober 2017 schrijf ik een blogpost met als titel:
"Goede voornemens....."
Eén van die goede voornemens was om dit project af te ronden
voor het einde van dat jaar. 


Tijdens onze quiltweek aan zee in oktober 2017 had ik het
middendeel, het gedeelte met de bloemen, op de randstof
geappliqueerd. 


Tijdens die week heb ik de quilt gedubbeld en werden
de eerste quiltsteekjes gezet. En nu ben ik op het punt
gekomen waar het bij mij altijd misloopt. Na het maken
van een quilttop kan het mij niet snel genoeg gaan om de
eerste quiltsteekjes te maken. Zó benieuwd ben ik dan
om te zien wat het gekozen quiltpatroon met de quilt doet.
Eenmaal dit duidelijk is belandt de quilt meestal in een kast.
Maar daar komt vanaf nu verandering in.................
Goede voornemens leek me een té riskante titel voor deze
blogpost -:). Daar was ik al eens de mist mee in gegaan!
Quilt vleugels paste meer bij het gevoel wat
ik nu heb.



De quilt vleugels hebben me mooi naar mijn einddoel gebracht.
Op de eerste lentedag van 2019 heb ik "Omi's bloementuintje"
kunnen afvinken van de lange lijst nog af te werken projecten.
Super blij ben ik ermee!


Er was hier deze week een klein ziek meisje dat maar al te graag
de nieuwe quilt wilde uittesten. Ligt ze zacht genoeg?

Bumbalu zit ook in het testpanel!




Is de quilt geschikt om onder te kruipen tijdens het vertellen
van verhaaltjes?
Ja hoor! Geen spoor meer van Klaas en Juliette na het lezen
van dit verhaaltje!!




Bij Klaas beginnen binnenkort grote verbouwingswerken.
Gelukkig heeft Omi een allerschattigst vintage boekje waar
hij zijn "Gamma" kennis snel mee kan uitbreiden.

Voor mij is de lente alvast erg mooi begonnen.
Een volgend quiltproject zit al in de quiltring en kan
hopelijk snel worden afgevinkt van de lijst.
Welk project dat zal zijn dat zien jullie in een volgende blogje.

Groetjes Liliane







11 opmerkingen:

  1. Een mooie hexjes quilt, wat fijn dat hij af is en er heerlijk op en onder gelegen kan worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig zeg deze hesjes quilt, ga zo door zou ik zeggen............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je er weer bent.
    En wat een prachtige, lieve quilt is het geworden.
    Fijn weekend.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk voor je Lilianne, die vleugels! Houd ze lekker aan, en blijf er maar mee vliegen.
    Direct naar het volgende project gevlogen, wat goed van je!
    Je kinderquiltje is beeldig geworden, mooie zachte kleuren. Gelijk al gekeurd en goedgevonden, behalve dan door die twee popjes, die zijn flauw gevallen :-)
    Leuk die vintage boekjes, hopelijk zijn de verhaaltjes nog wel een beetje van deze tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n hexagon quilt is altijd mooi, leuke zachte kleuren heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie en lief quiltje. Zulke tere kleurtjes, mooi quiltwerk en dat ruitje, ben gek op ruitjes, dat geeft het altijd iets gezelligs en vriendelijks. Heel schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi deze kinderquilt, zo schattig je kleinkindjes erbij te zien. Eerlijk gezegd was ik al een beetje ongerust, geen blog in februari, ik was het al gewoon elke maand te genieten van je mooie handwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi geworden en ik ben sinds kort een van je volgers, wat geniet ik van je schrijfsels!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb toch stiekem dikwijls gekeken of er een nieuw blogje stond. Dit was het wachten echt wel waard. Eindelijk zijn de hexjes klaar. Prachtig werk Liliane, je mag fier zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Liliane,

    Wat is die quilt lief geworden, mooooooiiii!
    Hij lag vast heerlijk zacht ...
    Ben nu natuurlijk weer benieuwd naar het volgende project ;)

    Hartelijke groet van tussen de dozen, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen