donderdag 3 september 2020

Quilt geluk....

De maand augustus bracht niet alleen zomer geluk maar ook
veel quilt geluk. Er werd hier niet alleen veel gepatcht maar 

er is ook veel gequilt.
En daar ben ik héél blij om want dat wil zeggen dat er weer 
bijna een quilt helemaal af is = quilt geluk.

"The Oak Tree Family Quilt"
Nog enkele rijtjes quilten en dan kan de binding eraan gezet worden.
Het blijft voor mij toch telkens een hele uitdaging om al die kleine
steekjes te maken. Dit was gelukkig geen al te grote quilt.
Er liggen hier nog andere exemplaren te wachten -:)!!


Dit is een werkje wat ik 's avonds graag oppak. De voorbije weken
zijn er héél wat van deze blokken bijgekomen. Daardoor is het

aantal blokken stevig in aantal toegenomen = quilt geluk.



Ze krijgen allemaal een plaatsje op de designwall.
Zo kan ik het overzicht qua kleurverdeling goed bewaren.
Als alle hexagonblokken klaar zijn worden ze met elkaar
verbonden d.m.v. de rode diamantjes. Dat wordt nog een

gezellig werkje voor de komende wintermaanden.


Deze quilttop heb ik al eens laten zien op mijn blog.
Na wat wikken en wegen (ik heb al zoveel grote quilts) heb
ik toch beslist om ook hier een quilt voor een 2-pers.bed van te
maken. Ik vind de blokken erg mooi en de kleuren passen zo
perfect bij onze slaapkamer dat het zonde zou zijn om het
niet te doen. Het is helemaal geen straf om hier nog 25 extra
blokken van te mogen maken. Zó leuk om telkens een
nieuwe combinatie van stofjes bij elkaar te zoeken.
Heerlijk werkje oftewel quilt geluk......


Dit is het derde blok van mijn vierkantjes quilt.
Heel mooi om te zien is hoe ik dit schilderij van
L.S. Lowry als inspiratiebron heb gebruikt om mijn
stofjes te selecteren. 

Zo'n puzzeltje dat in elkaar valt =quilt geluk.


Ik vrees dat het geen grote liefde gaat worden tussen
Rosalie en deze Prince. Ze is nog steeds geen fan
van die gekke figuren.
"Zoek Juliette haar letter maar om op deze quilt
te naaien Omi. Die van mij hoeft daar echt niet
op te staan"
Geen quilt geluk voor Rosalie!

Hier nog wat losse blokken waar ik ook nog aan gewerkt heb.
Dit zijn blokken gemaakt naar een Samplerquilt die ik op
Pinterest had gezien. Of dit ooit iets wordt dat zal de toekomst
wel uitwijzen. Quilt geluk????

Maandag-omidag is nu veranderd in maandag-klasjesdag.
Wat een heerlijke vakantieopvang hebben we op maandag gehad.
Nu is het nagenieten met al de foto's die ik op die dagen
gemaakt heb. Zo'n mooie herinneringen!!!
Rosalie zit nu in het eerste leerjaar. Helemaal klaar voor
deze nieuwe uitdaging!!


Juliette is in februari al gestart in de kleuterschool. Door
gans die coronatoestanden is ze niet lang naar school kunnen gaan.
Nu is er een nieuwe start voor haar. Hopelijk valt deze start
niet opnieuw in het water want zij heeft haar klasje echt gemist.


Ook Klaas is gestart in het eerste kleuterklasje.
Onze stoere Klaas zal wel snel wennen aan dit nieuwe leventje.
Daarmee zitten onze drie oudste kleinkinderen allemaal op de
schoolbankjes.


Maar maandag-omidag blijft nog wel wat duren.
Vanaf maandag komt Christiaan naar omi.
Zijn bedje staat klaar, omi is klaar, starten maar!


Door de ingebruikname van een vernieuwde versie van 
Blogger gaat het schrijven van een blogje gans anders.
Een paar maanden geleden kon je de vernieuwde versie
al eens uitproberen wat ik toen gedaan heb.
Dat gaf toen zoveel ergernis (o.a. bij het inladen van 
mijn foto's) dat ik snel terug naar de oude versie ben gegaan.
Dit blogje heb ik nog met de oude versie gemaakt . Maar 
de oude versie zal uiteindelijk toch verdwijnen.
Ondertussen heb ik links en rechts wel al wat tips
gelezen over het gebruik van de vernieuwde versie.
Hopelijk red ik het daarmee. Anders zal er
een einde komen aan mijn blogberichten.
Hoe dit zal aflopen dat zullen jullie uiteindelijk wel
gaan merken -:)
Groetjes Liliane

7 opmerkingen:

  1. Wat ben ik weer blij verrast een blog van jou te lezen en bewonderen. Ik vind al je patch - en quiltwerk zo mooi. Daar moeten inderdaad veel werkuren inzitten. Je hebt je goed kunnen bezighouden tijdens de zomer-coronamaanden. Prachtige kleinkinderen hebben jullie , ik zie trekken van jou in Klaas. Leuk dat je weer op maandag mag oppassen, toch zalig he, de kleinkindjes zien opgroeien.
    Voor mij het laatste schooljaar gestart, dat je carrière zo moet eindigen , met al die maatregelen rond Corona. Een hele aanpassing op school, maar we slaan ons er wel door. De leerlingen waren superblij om terug te komen.
    Hopelijk blijft het je lukken om blogs te schrijven, ik blijf ernaar uitkijken! Grts!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee....!!! Niet stoppen hoor Liliane! Ik zal je nog wat extra tips sturen om je te helpen.
    Niet dat ik nu alles weet, maar het lukt me wel.
    Ik laad de foto's vanaf mijn laptop naar mijn blog, en dat is niet anders dan het was.
    Je hebt weer schitterende foto's gemaakt van je schatten van kleinkinderen. Wat mooi eigenlijk die zwart/wit foto's.
    Je bent heel druk met verschillende quilts, echt quiltgeluk :-)
    Nou ja, soms is het wat minder, maar de meeste quilts brengen je veel plezier.
    Moedig hoor om die affe top te gaan vergroten tot een quilt voor op jullie bed, maar het is een prachtige quilt.
    Je zal je niet vervelen de hele winter.
    Zie graag weer je nieuwe blogje op de nieuwe blogger tegemoet.
    Fijn weekend,
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee niet stoppen, veel te mooie dingen krijgen we te zien. Wat een prachtige kleuren heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O Liliane, wil je alsjeblieft niet stoppen met bloggen? Ik zie jouw quilts of quilts-to-be zo graag, jij hebt een heel apart gebruik van kleuren, heel ingetogen en fijntjes. Ik kijk daar graag naar en leer daar ook wel van.

    Prachtige foto's van je kleinkinderen.

    Oh en die enorme houten klos met quiltgaren, wat is die mooi!! Welk merk is dat, waar is die te koop, echt alleen al mooi voor de heb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Marion,
      Eerst en vooral dankjewel voor zulke mooie complimenten!! Héél fijn om te lezen.
      Als je ook zo'n grote klos quiltgaren wil dan hoef jij maar op je fiets te springen -:))
      Ik heb die bij Wendy gekocht. Het is een tijdje een probleem geweest om het YLI quiltgaren geleverd te krijgen. Maar die problemen zijn blijkbaar opgelost en het garen is weer goed verkrijgbaar.
      Groetjes, Liliane

      Verwijderen
  5. Wat maak je prachtige dingen en wat fijn dat je toch nog deze zomer veel op quiltgebied hebt kunnen doen. Jouw kleinkinderen zijn schatjes. Geniet er volop van, ze zijn zo snel groot. Ik hoop dat je leert omgaan met de nieuwe versie van bloggen, want we willen jouw hier niet missen. Een fijn weekend nog. Groetjes van Wilma Oud

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Liliane,

    Oei oei, dat schoot ook al door mijn gedachten heen: als het zó moet met Blogger, dan weet ik niet of ik het blijf doen ... Wat een gedoe is het hè, ik krijg niet eens een standaard zwarte letter voor elkaar LOL Duurt een uur eer je een post redelijk voor elkaar hebt. Nou ja, bij mij althans.
    Los daarvan: wat een heerlijke projecten bij jou. Ongelooflijk wat je allemaal voor elkaar krijgt en hoe MOOI is het allemaal! Zucht ... Heel veel plezier ermee!!! In die zin hoop ik natuurlijk op eindeloze bloggerpostjes, dat snap je ;)
    Die hangende hexagondelen zijn net golven van de zee ...
    Wat een geluk dat je je jongste kleinkind nu ook kunt vertroetelen. Zo sneu dat dat destijds niet kon vanwege het virus.
    De foto's zijn fantastisch allemaal!

    Fijne week en een warme groet, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen