woensdag 30 augustus 2023

Back to school...

 

Wanneer je dit plaatje ziet dan zou je willen dat het nooit voorbij zou gaan.
Maar aan alle mooie liedjes komt een einde dus ook aan deze zomervakantie.
De emmertjes, schepjes en harkjes zijn weer netjes opgeborgen wachtend op
een volgende zomervakantie.

Vrijdag 1 september start het nieuwe schooljaar.
Voor Klaas en Juliette extra spannend want zij starten in het 1ste leerjaar.
Rosalie gaat naar het 4de leerjaar en Christiaan gaat naar het 1ste kleuterklasje.
Christiaan heeft vorig schooljaar bijna een volledig jaar instapklas gedaan.
Ik vrees dat zijn kleuterschool carrière wel eens (te) lang zou kunnen duren!
(dat komt omdat een schooljaar pas start in het jaar dat je 3 wordt)


Ook onze kleine Stella mag vanaf 1 september naar een volgend groepje
in de crèche. Ze is ondertussen 1.5 jaar en gaat nu naar de aapjes.
Als daar maar geen apenstreken van gaan komen!


Tijdens de vakantiemaanden hebben we ook enkele verjaardagen
mogen vieren. Juliette mocht zes kaarsjes uitblazen en opi 66!
Het zijn telkens heerlijke familiemomenten die we koesteren!


Tussen de bedrijven door heb ik toch nog wat tijd gevonden om
met de lapjes bezig te zijn. Hier ligt een nieuw deel van de 
vingerhoedjesquilt klaar om aan elkaar genaaid te worden.


Ook dit project heb ik terug opgenomen. 
  Wanneer ik een lange tijd aan hetzelfde project heb gewerkt
 dan komt onvermijdelijk het moment dat ik er een tijdje van moet afkicken!
 In dit geval heb ik er maanden niet meer naar omgekeken.
Gelukkig is op dit moment de goesting om eraan te werken helemaal terug.
Het zal nodig zijn want al die losse blokken samenvoegen tot een grote
quilt dat is een serieuze klus. 


Deze quilt wordt momenteel voorzien van quiltsteekjes.
Ik ben gelukkig al over de helft. Het einde komt stilaan in zicht.


"The Prince"
Nog zo'n project waar ik al véél te lang niets meer aan gedaan heb.
Het middenstuk is klaar. Voor de invulling van de stroken
moet er best veel voorbereidend werk gebeuren.


Overal liggen stapels stofjes om de juiste combinatie te vinden voor
de cirkels en de hexagonblokjes. Een leuk maar tijdrovend werkje.


Wanneer de cirkels en de hexagonblokjes klaar zijn dan moeten ze op 
de stof geappliqueerd worden. Laat dat nu een techniek zijn die ik het
minst graag doe. Gelukkig zijn het simpele vormen en met het juiste
garen ziet het resultaat er best toonbaar uit!




Wanneer ik het resultaat bekijk dan ben ik best tevreden en begin
ik het zelfs (een beetje) leuk te vinden.


Enkele maanden geleden heb ik deze sterblokken laten zien.
Ik was zo benieuwd hoe het eruit zou zien met de twee gekozen stoffen 
dat ik alvast een viertal rijen aan elkaar heb gezet. Gelukkig pakt de
keuze van de stoffen goed uit en zal ik de quilt op deze manier verder
afwerken.



Over 14 dagen gaan we weer een weekje quilten aan zee.
Het zal geen probleem zijn om de valies met quiltprojecten
te vullen. Ik moet er alleen aan denken dat de deuren van de
auto nog dicht moeten kunnen.
Fijne avond en tot blogs!
Groetjes,
Liliane


13 opmerkingen:

  1. Hi hi geweldig dat de auto deur nog dicht kan, zo herkenbaar! Mijn man zegt er gaat nog meer mee als toen de kinderen meegingen op vakantie.
    Wat maak jij toch een prachtige quilts, jouw kleurkeuze ben ik stinkend jaloers op.
    Ohhh de prince vond ik heerlijk om te maken, maar ik appliceer dan ook het liefst.
    Heel veel plezier aan zee.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Coby,
      Hahaha, dan ben ik toch niet de enige die zulke opmerkingen krijgt.
      Ik ben op IG eens op zoek gegaan naar jouw Prince quilt.
      Je zegt dat mijn kleurkeuzes mooi zijn maar oh, oh wat is jouw Prince quilt prachtig. Zo mooi in die neutrale kleuren.
      En al helemaal klaar. Ze ligt/hangt zeker ergens te pronken in jouw cosy cot!!
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  2. Beeldig wat je allemaal laat zien ,heerlijk een vakantie met quilten in het vooruitzicht , quilten staat bij mij op een laag pitje eerst een pup opvoeden !
    Fijne vakantie ,Femke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Femke,
      Fijn om te lezen dat je mijn werk mooi vind. Ja, zo'n quiltvakantie is echt superleuk!
      Een pup opvoeden vraagt ook de nodige aandacht. Het quilten komt wel weer!
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  3. Wat zullen de kleinkinderen allen weer blij zijn om op school of opvang te zijn na een leuke vakantie thuis of bij omi. Je hebt toch keuze genoeg aan welk project je verder werkt en ze zijn allen super mooi. Veel succes met je projecten aan zee en we kijken al uit naar je volgende blog. Groetjes en nu begint de vakantie voor opa en oma. Fam Leen Reppel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Mia,
      Het zal morgen best een spannende dag zijn voor de kleinkinderen.
      Een nieuwe klas, een nieuwe juf, nieuw schoolgerief en misschien wel nieuwe vriendjes.
      Eigenlijk ben ik op dit moment met teveel zaken bezig. Maar dan denk ik "als ik dit of dat nog kan afwerken
      voordat we naar zee vertrekken dan kan ik er ginds misschien een mooie foto van nemen".
      En zo wil ik teveel zaken in een te korte tijd realiseren. Dat werkt natuurlijk niet goed.
      Ik zal keuzes moeten maken!
      Fijne avond en tot blogs!
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  4. Hallo Liliane, ik heb weer genoten van je blog. De kindjes weer naar school de herfst zit er aan te komen.
    Tijd om de quiltwerken uit de kast te halen. Ik ben blij dat er ook bij jou genoeg UFO's liggen, voel ik me iets minder schuldig 😉
    Je sterren daar ben ik het meest verliefd op, de kleuren zo mooi sereen.
    Alvast een fijne quilt vakantie gewenst.
    Hartelijke groet,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Marja,
      Wat fijn dat je weer gezellig mee kwam lezen.
      Nu de kindjes weer naar school gaan is er weer wat meer tijd om aan de verschillende projecten te werken.
      Nu je het over de herfst hebt. Ik heb nog een quilttop liggen in mooie herfsttinten.
      Die wil ik de komende weken héél graag doorquilten. Ik heb nl al een plek in mijn hoofd waar ik die wil fotograferen.
      Wanneer dit zou lukken gaat dat toch apart zijn.
      Maar eerst nog héél veel quiltsteekjes maken. En daar wil het bij mij nogal eens op stilvallen!
      Dank voor het compliment ivm mijn sterren. Héél fijn om te lezen!!
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  5. Wat een enige plaatjes laat je hier zien, of misschien zijn het oude kaarten.
    Kindertjes die in het zand spelen, zo lief!
    Tja en dat is nu voorbij. Iedereen weer naar werk en de kindjes weer naar school.
    Gelukkig is de kleuterschool van vroeger nu groep 1 geworden en doen ze veel meer dan alleen maar spelen.
    Ze leren al veel als voorbereiding op groep 3, de vroegere eerste klas, zodat ze zich niet hoeven te vervelen.
    Ook nog gezellig verjaardagen gevierd, dus wel fijn dat de rust nu is weergekeerd en je weer lekker met de lapjes kunt stoeien.
    Je hebt best veel projecten om verder mee te gaan, en allemaal schitterend van kleur.
    Kan niet kiezen welke ik het mooiste vind, maar uiteindelijk komen ze natuurlijk allemaal af.
    Veel plezier met de stekjes en de lapjes.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt dat je altijd de moeite neemt om “ ons “ een reactie te sturen ,heel attent !

    Gr Femke.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Femke,
    Ik vind het fijn om iemand die op mijn blog reageert een wederwoord te kunnen geven.
    Ik apprecieer jullie reacties héél erg en daarom neem ik graag de kans om hierop te reageren.
    Ben wel aangenaam verrast dat je dit hier even wou vermelden. Dat doet me veel plezier 😊
    Fijne avond en tot blogs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Liliane, het eerste plaatje uit een Tinyboekje, zo mooi. Onze kleindochter begint er in te lezen, heb nog verschillende boekjes..
    Inderdaad weer een spannende dag vandaag voor onze kleintjes. Wat gaat de tijd toch snel hè, ik herinner me de geboorteaankondiging van Christiaan nog heel goed en nu al naar de kleuterklas.
    Prachtige projecten neem je weer onder handen, de Prince, is wel speciaal , benieuwd als het klaar is. De sterrenquilt ook heel mooi, die kleuren…!!
    Met dit regenweer zal je je zeker niet vervelen. Gezellig quilten.
    Fijne vooruitzichten, naar zee met jullie quiltgroepje, ben al benieuwd naar de foto’s.
    Ook hier verjaardagen mogen vieren onder de schoolvakantie, gelukkig telkens mooi weer gehad, zalig zo buiten met allen samen.
    En nu in het weekend de reacties van de eerste schooldag mogen horen, 😉
    Voor mij ligt de school al bijna 2 jaar achter me, en …genieten is nu de boodschap !
    Een leuke week aan zee en amuseer je met de lapjes! 👍👌

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Marie-Louise,
      Ja, aan die plaatjes kleeft zoveel nostalgie!! In al die boekjes kun je jezelf probleemloos een plekje geven.
      Wat die kinderen beleven dat was ook onze leefwereld. Zo herkenbaar en het roept zoveel herinneringen op aan de tijd dat we zelf die leeftijd hadden. Wanneer het in mijn blog past dan maak ik graag gebruik van die afbeeldingen.
      Leuk dat je kleindochter de boekjes ook ontdekt. Rosalie heeft er nooit naar omgekeken maar ik geloof dat Klaas de boekjes wel leuk vind.
      Dat de kleinkinderen snel groot worden dat zal jij ook wel ervaren.
      Maar voor ons gaat het ook steeds sneller ( dat gevoel heb ik toch). Volgens mij ga jij dat gevoel ook hebben wanneer je volgende week al die kaarsjes mag uitblazen -:)
      Het zal ongetwijfeld een mooie verjaardag zijn. En zoals je zelf zegt......nu moeten we Genieten!
      Fijn weekend en tot blogs!
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen