woensdag 19 februari 2014

Dag 489


(A post with a wink to Doniene)

In de winkel waar ik zo graag kom ligt er ook al eens
een boek dat aan mij trekt.
Als ik jullie nu beken dat ik een boontje heb voor
Amerika (z'n geschiedenis, architectuur, folk art enz.)
dan kon ik dit boek onmogelijk laten liggen.


Dit originele boek vertelt de geschiedenis van de architectuur
van de Nieuwe Wereld aan de hand van een zeer mooie
collectie oude postkaarten van 1900 tot 1940.


Tegenwoordig is het een fluitje van een cent om
via het www berichten rond te sturen.
Vroeger werden postkaarten naar alle hoeken van
de wereld gestuurd om familie, vrienden en geliefden
op de hoogte te houden van het wel en wee
van de afzender.


Prachtig om te zien hoe sommige kaartjes met
véél zin voor detail geschreven werden.




1 opmerking:

  1. What a fun, fun book! Thanks for posting with me in mind!! I loved it!!

    BeantwoordenVerwijderen