dinsdag 25 februari 2014

Dag 495

Knooppunten fietsen etappe 1.
(24 februari 2014)

Vertrokken!
Gisteren ben ik gestart met de uitdaging waarover
ik in blogje "Dag 469" geschreven heb.
Bij mijn eerste knooppunt krijg ik al te maken
met een omleiding! Dat beloofd!

Tijdens deze tocht speel ik enkele malen haasje over met het
kanaal Bocholt-Herentals.
Hier ga ik rechts omhoog om daarna de Baileybrug
van Bocholt over te steken.

De volgende brug die ik neem om terug aan de  andere kant
van het kanaal te komen is de fietsersbrug in Bocholt.

Via Bocholt en Reppel gaat het richting mijn geboortedorp
Grote-Brogel. 
Na wetenschappelijk onderzoek lijkt het er steeds meer op
dat de wieg van de beroemde schilder Pieter Bruegel de Oude
destijds hier stond.

De Limburgse Kempen, in het noorden van de provincie
is een echte paardenregio. 550 Km bijna uitsluitend
onverharde ruiterpaden, paardvriendelijke logies en cafés,
goed uitgeruste pleisterplaatsen maken dit tot een
geliefde pleisterplek voor paardenliefhebbers.

In de omgeving van de Breugelhoeve fiets ik doorheen
een van de meest idyllische plekjes van mijn geboortedorp.

Aan sommige knooppunten lijkt geen einde te komen.
Maar plots komt toch de vliegbasis
van Kleine-Brogel in zicht.

Hier dulden ze geen pottenkijkers.
Maar vlug die camera terug in mijn tas voordat
ze me hier bij mijn lurven vatten!

Véél te slappe banden, geen fietspomp bij,
soms een strakke wind op kop en een
ondermaatse conditie zorgden ervoor dat
het soms voor geen meter vooruit ging.
De laatste kilometers heb ik echt op karakter
moeten rijden maar.........wat heb ik van

deze prachtige tocht genoten!!!!
Tussenstand
Kilometers                 45
Knooppunten            12


2 opmerkingen: