donderdag 9 april 2020

Christiaan Leen...

Dat er in deze zorgelijke tijden ook nog mooie momenten
te beleven vallen dat hebben wij deze week mogen ervaren.
Zondag 5 april werd ons vierde kleinkind geboren.
Klaas is opeens grote broer geworden. Hoe stoer is dat.
De ouders hebben hun zoontje de naam van zijn overgrootvader
gegeven:
"Christiaan Leen"


Wanneer zijn vader hem later over zijn overgrootvader
(mijn schoonvader zaliger) zal vertellen dan denk ik dat
Christiaan zijn naam met grote fierheid zal dragen.
(Christiaan Leen was ondernemer en burgemeester
van Grote-Brogel van 1965 tot 1975)


Om de ouders een beetje te helpen bij het creatief bezig zijn
met de kinderen had ik voor de meisjes een knutselpakket
samengesteld. Het was een samenraapsel van stofjes, lintjes,
kantjes, mislukte patroontjes van Omi enz.
De opdracht was:
 "Maak een portret van Omi en Opi"


Na de Coronapost van Klaas hebben we nu Coronakunst
van Rosalie en Juliette in huis hangen. Hoe leuk is dat!!


Nu het verboden is om onnodige verplaatsingen met de auto
af te leggen is de fiets mijn beste vriend geworden.
Een ritje naar de bibliotheek om mijn boeken in te leveren.


Een ritje naar de aspergeboer voor lekkere verse asperges.


Even gaan zwaaien bij Oma Leen waar Inka mij al staat op te wachten.


Van de pracht van de Magnoliaboom blijft al niet veel meer over.


Maar de kersenboom staat wel nog prachtig in bloei.


Bij de drie Coronamaatregelen (binnenblijven/afstand houden
en handen wassen) heb ik voor mezelf een vierde regel toegevoegd.
Iedere dag een blokje van de Pervenche des Toiles quilt maken.


Dat dit loont is aan het groeiende stapeltje blokken te zien.
Ik ga twee extra rijen blokken maken omdat ik deze quilt
graag op een bed of op de bank wil gebruiken.
Dat betekent 24 ipv 16 blokken maken.
De eindmeet is in zicht.
Hou het ondertussen veilig en gezond!! Tot blogs!!
Groetjes Liliane

9 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met de kleine Christiaan! Wat leuk dat hij vernoemd is met deze mooie naam.
    Oma gaat vast wel iets moois voor hem maken.
    Veel geluk met je 4e kleinzoon!
    Wat een mooie kunstwerken zijn er gemaakt. Daar kan je met veel plezier naar kijken de komende tijd.
    Die vierde regel is goed bedacht hoor, elke dag steekjes doen en lekker creatief spelen met de lapjes.
    Hier is de bibliotheek gesloten, bij jullie kennelijk niet.
    Wens je fijne Paasdagen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nogmaals van harte met Christiaan!

    Ik vind je nieuwe quilt erg mooi worden, weer heel andere kleuren!

    Wat fijn om naar de bibliotheek te kunnen gaan. Ik woon tegenover (schuin tegenover) de bibliotheek in Weert maar deze is helaas gesloten in deze periode.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons is de bibliotheek ook gesloten hoor. Boeken kunnen wel via de boekengleuf teruggebracht worden. En uitlenen kan op afspraak. Jij hebt de bib echt binnen handbereik. Hoe leuk is dat!!
      Groetjes, Liliane

      Verwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van kleinzoon Christiaan, wat een mooie naam! En zo'n stapel sterren, dat groeit nu wel heel snel. Groeten, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat aan de grootouders en ouders met de geboorte van Christeaan. Opa was op feestjes heel dikwijls bij onze pa en spraken zowat op dezelfde lijn. Ook weer mooie fotôs en prachtige volgende opdracht. Ze zal vlug klaar zijn in deze rustige periode. Hopelijk blijven we allen gespaard van het vieze beestje. Geniet van jullie 4de kleinkind al is het op afstand. Fam Leen uit Reppel en een fijne Pasen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Familie Leen uit Reppel. Dan zullen jullie ook wel weten dat mijn schoonouders een koppel zijn geworden op de bruiloft van Jeanne en Jos. Mooie herinneringen om op te halen bij pot en pint. Ook voor jullie fijne Paasdagen

      Verwijderen
  5. Nogmaals gefeliciteerd met de kleine Adriaan! Ondanks de Corona toch fijne Paasdagen voor allen 🐔🥚🌷

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was eventjes geleden dat ik je blog las. Zalig! Zo creatief en de kleinkindjes krijgen het ook mee met de paplepel, denk ik. Geniet van je hobby en je kleinkkndjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje wat woon jij op een prachtige plek dan zeg wauwwwwww! Geweldig dat je dit op de naaimachine doet en zo snel. Zelf kan ik totaal niet met een naaimachine omgaan grrrrr
    Mooie kleuren gebruik je ook.
    SLOTXO
    JokerGaming
    Pussy888

    BeantwoordenVerwijderen