woensdag 10 maart 2021

Rad van fortuin quilt...

 

Hallelujah, het is een quilttop!!!


Eén maand na mijn vorige blogje kan ik naar buiten voor een fotoshoot
met deze quilttop.


Zoals ik in mijn vorige blogje schreef zat ik op dat moment helemaal vast
met deze top. Ik heb dikwijls aan het rad moeten draaien voordat het
uiteindelijk bingo was.


 De drie belangrijkste attributen om de rand rondom het middenstuk te krijgen
waren een meetlint,een doosje met kopspelden en een tornmesje.




Aan de twee lange zijkanten heb ik één blokje moeten wegnemen.
 Daarna heb ik de buitenste rand (vanaf het bordeaux randje) op
het middendeel geappliceerd.



Het is allemaal iets anders gelopen dan in de beschrijving stond aangegeven.
Ik heb er 's nachts wel eens over liggen piekeren hoe ik dit tot een goed einde
kon brengen. De beste manier om verder te kunnen met een project waar je
mee vastgelopen bent is het een tijdje aan de kant leggen. Daarna kan je met
een klare kijk zoeken naar de beste oplossing. Dat is hier gelukt en daar ben
ik héél blij mee. 


Op foto nummer 4 is deze top te zien. Voorlopig hangt ze
over mijn quiltladder te wachten om gequilt te worden.


Deze top heb ik gemaakt nadat ik een foto had gezien op Instagram.
Het patroon was gemakkelijk te ontcijferen en met de juiste malletjes
was het een plezier om deze quilt te maken.
In het begin gebruikte ik vooral zachte stofjes. Naarmate de quilt groeide 
kreeg ik toch het gevoel dat deze top wat meer pit kon gebruiken.
Vandaar de toevoeging van wat meer sprekende kleuren.


Op dit moment zit er een poppenquiltje in de quiltring.
In een volgend blogje zal ik hier wat meer van laten zien.


Maak kennis met Christiaan Leen!
Over een drietal weken wordt dit flinke baasje al 1 jaar. 
Zoals ik voor ieder kleinkind heb gedaan maak ik ook voor hem een
album over de maandagen bij omi gedurende dat eerste jaar.
"Geef mij maar een boekje met dierengeluiden" zie je hem denken-:)


Onze krant HBVL (Het Belang Van Limburg) organiseert een
Limburgse wandelchallenge. 
De burgemeesters van 42 Limburgse gemeenten stellen de mooiste
wandeling op hun grondgebied voor.


Ieder weekend stelt de krant 3 van deze routes voor. Om deel te nemen aan
deze challenge moet je je registreren. Wanneer je een wandeling
hebt afgewerkt kan je deze afvinken en er een foto van
doorsturen naar de krant. 


Omdat alle middelen goed zijn om mij aan die 500 wandelkilometers per jaar
te helpen heb ik mij ook geregistreerd. 
(ik heb ondertussen al meer methodes bedacht die mij gemotiveerd 
moeten houden om te wandelen dan 
 dat ik kilometers op de teller heb staan, hahaha)


Bij de start van deze challenge zijn we naar de fruitstreek gereden voor
een wandeling in Kortessem. Altijd fijn om in deze streek te komen.


Zou ik deze foto doorsturen naar de krant -:)




Na de wandeling rijden we nog even langs de site van de 
stoomstroopfabriek in Borgloon. Het terras is nog gesloten maar 
een stukje Limburgse vlaai van bij de plaatselijke bakker smaakt
hier overheerlijk. Met deze wandeling hebben we de challenge
op gang getrokken. Benieuwd hoelang we dit gaan volhouden!
Dat zal allemaal te volgen zijn in weer een volgend blogje.
Groetjes,
Liliane


10 opmerkingen:

  1. Proficiat met het mooie resultaat van beide quilten. Echt de moeite. Ook de eerste foto van de kleine Christiaan fijn om te zien maar ik haal er nu geen echte Leen of Bral trekken uit. Waarschijnlijk de aard van de wederhelft. Veel wandelen en we kijken weer uit naar het vervolg. Paasdecor is ook altijd mooi om te decoreren. Fijne paasdagen aan iedereen van ons drie uit Reppel en een fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Mia,
    Je hebt helemaal gelijk wat Christiaan betreft. Hij is sprekend zijn mama.
    Ik denk dat ik weinig Paasdecoratie ga voorzien. Hier moet de komende weken vooral veel georganiseerd worden om ons de eerstvolgende twee maanden te kunnen behelpen. Er wordt hier nl een nieuwe keuken geplaatst. Even doorbijten om daarna te kunnen genieten.
    Dank voor je fijne reactie. De groetjes aan de familie.
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De volhouder wint hè. En met een prachtig resultaat. Heel mooi. Flink dat je die wandelingen allemaal wil maken, we hebben inderdaad beweging nodig, amai mijn spieren en gewrichten soms 🙄.
    Maar zo’n klein ventje in huis houdt je jong, niet!
    Alweer iets om naar uit te kijken: nieuwe keuken, de rompslomp moet je er wel bijnemen. Ik zie altijd verschrikkelijk op tegen zulke dingen maar achteraf is het weeral genieten ervan. Je zal in ieder geval weten wat doen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag MLouise,
    Ben zelf héél blij met het uiteindelijke resultaat. Zo is mijn oudste onafgewerkte project toch nog goed gekomen. Yessss 💪
    Ik wandel eigenlijk wel graag hoor. Maar er is zo dikwijls een reden waarom we toch weer niet vertrokken zijn.
    Het zal best een grote verbouwing zijn. Raam eruit, muur eruit, keuken eruit. Pfffff. Was het al maar allemaal achter de rug.
    Groetjes Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi die quilttops. Zoals altijd worden het topquilts. Prachtige stoffen- en kleurkeuze. Wat zijn de kindjes vlug groot dit jaar! Aan zijn oogjes te zien is hij heel gelukkig met jouw quilt bij omi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Krista,
      Zelfs in tijden van corona vliegt de tijd!! Iedere maandagmorgen wordt de zithoek omgetoverd tot speelhoek. De quilts van omi zijn daarbij een vaste waarde. Fijn spelen op die zachte dekens daarvoor worden ze toch gemaakt hé!!
      Hopelijk geniet jij ook nog altijd van dit ongevaarlijke virus -:)
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  6. Wat een heerlijk gezellig lekker lang blog heb je geschreven. Prachtig die quilt met de sterren, zo mooie kleuren. Ach die kleine alweer bijna 1 jaar, lekker koppie hoor. Limburg is prachtig dus ik kan me er wat bij voorstellen.
    Fijne dag en quilt ze, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Coby,
      Dankjewel voor je lieve reactie! Fijn dat je hier gezellig komt meelezen.
      Ik hoop dit jaar flink wat projecten af te werken die daar al veel te lang op liggen te wachten.
      Als er dan nog tijd overblijft proberen we onze provincie te doorkruisen dmv de wandelchallenge.
      Dat laatste zal wel een serieuze uitdaging worden!
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  7. Wat een leuke foto van dat varkentje, echt iets wat andere mensen niet naar de krant zullen sturen. Maar geen "bewijs" dat je die wandeling ook echt gelopen hebt :-)
    Moet je die bomen zien met al die nesten er in! Een vogel-flatgebouw. Er zitten vast kauwtjes te broeden want die houden er van om gezellig bij elkaar te zijn.
    Ook een leuke foto van die schattige Christian. Lekker knulletje is dat, quilts zullen hem inderdaad nog niet zo interesseren.
    Wat fijn dat het uiteindelijk toch gelukt is met de quilt! Zei toch al, voor alles is een oplossing. Zeker heel mooi geworden en keurig opgelost.
    De rand vind ik leuk met die boogvormige driehoeken.
    Die quilttop op de ladder is ook prachtig. Die zachte kleuren zijn heel mooi gekozen, met hier en daar een wat donkerder kleur.
    Heb de foto van het poppenquiltje heel erg uitvergroot, en ik zie dat je zeker wel mooi kunt appliqueren. De cirkels er tussenin vind ik ook leuk geworden.
    Vandaag (hier storm) wat minder wandelweer, maar dat gaat vast goedkomen als het weer beter wordt.
    Fijne dag.
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zie in je antwoord op andere reacties, dat je een nieuwe keuken krijgt.
    Wens je veel sterkte met die verbouwing. Vind het zelf altijd verschrikkelijk als er rommel, herrie, stof en werkmannen over de vloer zijn, dus ik weet wat het is.
    Veel sterkte gewenst en breng je quilts in veiligheid :-)
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen