vrijdag 11 februari 2022

Blije gezichten....

 

Eindelijk heb ik de draad weer kunnen oppakken waar die op 18 november 2021
was blijven steken. Ze hadden me voorspeld dat de revalidatie zo'n 3 maanden
zou duren en dat is ook zo uitgekomen. Na zoveel weken kan ik weer goed mijn 
plan trekken en kunnen er dus ook weer steekjes gemaakt worden.


(Hoera alweer een nieuw blok dat klaar is!!)
Het eerste project dat ik terug oppak is de hexagonquilt. Het blijft me
verbazen dat ik dit project nog altijd met evenveel zin terug in mijn handen
neem. Het is me toch al vaker overkomen dat ik een project beu ben 
wanneer ik er té lang aan één stuk aan werk. Dat was ook mijn grote schrik
toen ik aan dit quiltproject begon. Maar wonder boven wonder blijft het een
plezier om hieraan te werken.


So far so good zou ik zeggen!!


Als ik de tel ondertussen niet ben kwijtgeraakt is dit het 13de blok dat klaar is.
Ik maak deze quilt na naar een foto die ik op Pinterest gezien had.
Het is jullie misschien ook al opgevallen dat iedere 3de en 6de rij hexjes
uit een lichte kleur bestaat. Ik denk dat dit voor rust zorgt wanneer de
quilt straks in elkaar staat.


Het blijft altijd zoeken naar de juiste stofcombinaties.
Dit is de doos waar de hexjes in terecht komen die uiteindelijk
toch niet bleken te voldoen. Gelukkig moet ik nog vele halve
blokken maken om de zijkanten op te vullen. Grote kans dat
deze doos toch leeg zal zijn op het einde van de rit!


Om inspiratie op te doen kijk ik graag in woondecoratie boeken.
Vooral leuk ingerichte kinderkamers spreken mij aan. Plankjes vol
met vintage boeken en speelgoed vind ik zó leuk om naar te kijken.
Wanneer ik in de kringwinkel ben zal ik altijd speuren naar zulke
spulletjes (zoals het railway ABC boekje op vorige foto's)


Wie mijn blog regelmatig leest herinnert zich misschien
deze quilt nog wel "The Prince" van Susan Smith.


Een quilt die ik in eerste instantie voor Rosalie wou maken. Maar omdat zij
absoluut géén fan was van die bijzondere stofjes heb ik mijn strategie
een beetje omgegooid.
"For little princes and princesses" is de naam die ik nu voor deze quilt
gekozen heb. 


Ben benieuwd wie van onze 5 prinsjes en prinsesjes 
exceeding glad gaat zijn met deze quilt!!


Het is een quilt die zéér veel voorbereiding vraagt. Hier zie je enkele
van de vele cirkels die voorbereidt worden. Ook moeten vele hexagon-
blokjes worden gemaakt.  Omdat ik met deze stoffen toch wat buiten
mijn comfortzone stap is het dikwijls lang zoeken naar de goeie combinatie.


Grote cirkels met 4 kleintjes erop. Ook weer een uitdaging om naar
zulke kleine afbeeldingen te zoeken in mijn stoffenvoorraad.


En zo ben ik weer aan het einde van dit blogje aanbeland.
Fijn dat jullie weer gezellig kwamen meelezen. 
Ik wens jullie een fijn creatief weekend!
Groetjes,
Liliane

9 opmerkingen:

  1. Fijn om weer mee te kunnen volgen en te weten dat je weer actief en creatief bezig bent. Beide projectenlijst heel verschillend maar heel mooi en ze zal snel verkozen worden als lievelingsdekentje. Doe zo verder en de dagen lengen weer dat ijvert ook. Verder vele groetjes uit Reppel van de Leentjes en een tof 2022

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Mia,
      Fijn om te weten dat jullie zo graag hier komen lezen. Sinds de pandemie heb ik toch minder inspiratie om blogjes te schrijven. Hopelijk kunnen we tegen de lente/zomer weer helemaal van de vrijheid genieten!
      Wij wensen jullie ook een héél fijn 2022 toe!!
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  2. Fijn te lezen dat je nu letterlijk en figuurlijk de draad weer kan oppakken. Heb je het niet enorm gemist? Wat maak jij toch een prachtige kleuren combinaties, daar blijf ik me over verbazen zo mooiiiiiii. Ben natuurlijk ook heel benieuwd hoe dit uiteindelijk aan mekaar komt. Leuk boek moet dat zijn, hebberig. Wat kan de prince er toch bij iedereen anders uitzien, leuk hoor.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Coby,
      Het doet deugd dat het allemaal weer beter gaat. Telkens wanneer er weer een blok af is kan ik het niet laten om ze allemaal uit te leggen op de vloer. Ikzelf ben ook zooooo benieuwd hoe het er straks uit gaat zien. Maar er is nog een lange weg te gaan!!!
      Ik vind het ook ontzettend leuk om al die verschillende versies van The Prince te zien. Maar ook hier is het einde nog lang niet in zicht!!
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  3. Fijn je weer terug te vinden met je mooie blog. Het zal wel heel veel deugd doen terug je hobby te kunnen uitvoeren. Zeker deze periode van het jaar, weinig te doen, slecht weer…
    Het ziet er weeral prachtig uit, de kleuren komen zo mooi uit in je werkjes. Als deze allemaal klaar gaan zijn, ben benieuwd.
    Geniet terug van je handwerk , niks forceren hè en zeker opletten als je nog ergens opklimt😉.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Marie-Louise,
      Het deed ook deugd om na zo'n lange tijd nog eens te laten zien.
      Januari was nu echt niet de gezelligste maand met al dat grijze en natte weer. Dan is het wel zo fijn dat je je binnen goed kan bezighouden.
      Stoelen ga ik niet meer gebruiken om op te klimmen!!! Daar dienen keukentrapjes voor.
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  4. Wat heerlijk voor je dat je weer wat met de lapjes bezig kunt zijn, dat heb je natuurlijk heel erg gemist.
    Prachtige combinaties uitzoeken van de verschillende stoffen, daar ben je heel goed in.
    Rustig aan doen, en dan komt het helemaal goed.
    De quilt met de "enge" stofjes komt vast wel een keertje van pas. Vast iemand die er helemaal weg van is.
    Anders geniet je er toch lekker zelf van?
    Oude spulletjes, je weet ik ben er ook zo gek op. In een goede kringloopwinkel kom je soms de mooiste dingen tegen.
    Wij hebben hier Marktplaats, maar in België zijn er vast ook van die sites met van alles te koop.
    Wens je nog een fijn weekend, met gezellig steekjes doen aan je mooie hexjesquilt.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I'm so glad for your sake that you're finally able to get back to stitching!

    San / Gypsy Quilter Designs / North Carolina, USA

    BeantwoordenVerwijderen