donderdag 1 juni 2023

Jacob's Ladder quilt....

 

"Jacob's Ladder"
De blokken voor deze quilt werden voorbereid in maart 2020.
De bedoeling was om er tijdens onze quiltweek aan zee (april 2020)
aan te werken. Juist voor ons vertrek kondigde de regering de
"Blijf in uw kot" regel af omwille van de coronacrisis.
Vorig jaar nam ik de blokken opnieuw mee naar zee maar toen
kreeg ik zelf corona.
Vorige week gingen ze weer mee naar zee. Derde keer goede keer!
De blokken zijn nu een quilttop!

Ik heb eens in mijn quiltboeken gezocht naar voorbeelden van dit quiltpatroon.
Ik zie dat er vele variaties mogelijk zijn.


Ik heb het blokje zelfs ooit geborduurd. Het patroon van de Jacob's Ladder rechts
vind ik ook héél mooi.


Andere benamingen waaronder dit patroon voorkomt zijn o.a.
Underground railroad, Road to Arkansas, Broken sugar bowl.
Bij dit patroon vallen vooral de lichte en donkere diagonalen op
die voor het typische patroon zorgen.


De blokken tijdens het maakproces aan zee.


Vandaag en morgen zijn er opendeurdagen bij Wendy van de
Patch&Stitch Studio in Weert. Wendy had voor de bezoekers
héél wat leuke dingen in petto.
Zo kreeg iedere klant bij een besteding van min. 50 euro
een goodiebag cadeau. Ik hou de inhoud voorlopig liever geheim
( dan blijft het spannend voor diegene die morgen nog willen gaan).
Maar ik kan je verzekeren dat het meer dan de moeite waard is.


Verder heb ik mooie stofjes kunnen scoren aan een leuke prijs!
Helemaal mijn favoriete kleurenpalet!


Als klap op de vuurpijl viel het juiste balletje uit de bingotrommel zodat
ik ook daar nog eens een mooie prijs mee won.


Helemaal tevreden met de buit keerde ik huiswaarts.
Een meer dan geslaagde namiddag!!
Groetjes,

Liliane


11 opmerkingen:

  1. De Jacobsladder is een prachtig patroon. Leuk dat de blokken nu aan elkaar zitten.
    Zoals ik van jou gewend ben, heb je weer prachtige kleuren bij elkaar gebruikt.
    Ik begrijp dat het een kleine quilt wordt van 9 blokken.
    Je hebt prachtige stofjes gekocht, daar wordt een mens blij van, dat snap ik wel.
    Weer prachtige kleuren voor een mooie quilt.
    Dan nog lapjes winnen, het kan niet op!
    Wat zit er in die zak die je bij de lapjes kreeg.... heel spannend, want dat wil ik natuurlijk heel graag weten :-)
    Maar dat krijgen we vast te zien in je volgende blogberichtje.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te zien ,maar wat een bedrag 50,00 euro om dan maar af te wachten wat er in de goodiebag zit ,ik zou dat niet zo gauw uitgeven ! Gr Eva.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig leuk geworden, eind goed al goed!
    groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtig patroon, de Jacobs ladder
    En je boft geweldig met je prijs en ben best beetje nieuwsgierig naar de inhoud van de gooide bag.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Ineke,
      Ik hou nog altijd het meest van de traditionele patronen.
      Daar kom ik steeds weer op uit bij het doorbladeren van mijn quiltboeken!
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  5. Jij heb5 toch veel geluk, best een lotje kopen en altijd prijs. Ook weer prachtige kleuren bij de Jacobsladder. Heeft die ook al een bestemmeling ? En nog grootsr plannen met de nieuwe voorraad. De vakantie zal tekort zijn. Groetjes en geniet veel van jullie kleinkinderen thuis of aan zee. De Leentjes Reppel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Mia,
      Was leuk om zo'n pakketje lapjes te winnen. Ik zal er wel een bestemming voor vinden.
      De Jacob's Ladder quilt zal waarschijnlijk hier ten huize op een logeerbed zijn bestemming krijgen.
      Jullie ook een fijne vakantie gewenst. Wandelen, fietsen en op tijd en stond een terrasje doen.
      Groetjes, Liliane

      Verwijderen
  6. Mooi, die Jacobsladder, speciale naam ook. Zoals altijd mooie kleurencombinatie, 👍
    Lijkt me heel leuk zo een winkel met speciale stofjes en fijn dat je ook nog iets gewonnen hebt, je kan weer aan de slag. Wat een quiltmogelijlheden, en telkens weer andere patronen, nee, je kan nog niet stoppen ermee😉🤔
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Marie-Louise,
      Vele namen van quiltpatronen vinden hun oorsprong in de bijbel.
      Het fijne is dat deze winkel hier net over de grens ligt. Helemaal top is dat ze een héél groot assortiment aan quiltstoffen heeft. Dat vinden wij hier in Limburg nergens.
      Daarom dat quilts maken zo verslavend is. Je ziet zoveel leuke patronen die je allemaal wil uitproberen.
      Jammer dat er maar 24 uur in 1 dag zitten!!
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  7. Een mooie quilttop af en dan nog een leuke uitstap naar de Quiltstudio van Wendy in Weert. Dan kan je alleen maar heel gelukkig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Krista,
      Het was weer gezellig bij Wendy. Ik ga daar nooit met lege handen buiten. Er blijven altijd stofjes aan mijn handen plakken. Ik was dus weer een héél tevreden mens ja!!
      Binnenkort laat ik zien welk patroon ik ervoor gekozen heb.
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen