dinsdag 13 juni 2023

Zomerse sterretjes.....

 

Die nieuwe lapjes uit mijn vorige blogpost bleven natuurlijk roepen om in een
nieuw project verwerkt te worden. Eigenlijk was ik niet van plan om zo snel
alweer met iets nieuws te beginnen omdat ik nog zoveel projecten om handen
heb. Maar eens in mijn quiltboeken kijken om alvast wat inspiratie op te doen
dat kon toch geen kwaad.


Het eerste boek dat ik vastneem is er eentje van Carol Hopkins.
Dit is de opvolger van haar boek Civil War Legacies,  wat ik ook in mijn 
bezit heb.

Wanneer ik door dit boek blader is het meteen bingo!
Dit vind ik een mooi patroon om als basis te gebruiken 
voor mijn nieuw project.


Een streepjesstof heb ik niet in zo'n hoeveelheid in mijn voorraad zitten
waardoor ik ze zou kunnen gebruiken zoals in het voorbeeld.
Ik ga de strepenstof vervangen door deze romantische roosjes.
Dit is een flinke lap die al jaren op de juiste bestemming ligt te wachten.
Dat moment is nu gekomen!


De gebloemde tussenblokken uit het voorbeeld vervang ik door de stof links.
Dit is een van de nieuwe stofjes die ik bij Wendy heb gekocht.
De stof rechts zal gebruikt worden voor de buitenste driehoeken.
Beide stoffen zijn van L'Atelier Perdu. De stoffen van L'Atelier Perdu weten
me telkens weer te bekoren omwille van hun mooie kleurenpalet.


Het Shoo Fly  quiltblokje uit het voorbeeld vervang ik door 
een sterpatroon. Ik gebruik hiervoor dezelfde malletjes als die ik voor 
mijn Stella quilt gebruik.

 
Vier stofjes selecteren en er kan weer een blokje gemaakt worden.
Wat een heerlijk werkje is dit toch!






Bijna hetzelfde blokje als het voorgaande maar toch niet helemaal!


Meer dan 10 jaar geleden heb ik mijn eerste stappen op het wereldwijde web 
gezet met een 365-dagen fotoproject. Toen ik dit boek in de kringloop
zag liggen dacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn om opnieuw zo'n
fotoproject op te starten. Deze keer zou ik de foto's dan afdrukken en in dit
boek plakken. Het lijkt me geweldig om achteraf nog eens door zo'n boek
te kunnen bladeren. Toch héél anders dan zo'n digitaal fotoproject.




15 blokjes zijn er ondertussen klaar.
Vandaag heb ik die 15 blokjes neergelegd en heb ik voor de resterende 33 blokjes
stofjes geselecteerd. Voor mij is dat de enige manier die werkt om zo'n quilt te maken.
Ik moet vanaf het begin zien of al die blokjes samen een evenwichtige quilt
gaan vormen. Daarom dat ik nooit blokje na blokje maak zonder ze samen te
bekijken. Nu de stofjes per blokje klaar liggen kan ik snel wat blokjes 
voorbereiden zonder telkens door al die stofjes te moeten gaan
om de juiste combinatie te vinden.


Het voorbije weekend hadden we onze jaarlijkse familiedag.
Dit is een dag die onze kinderen organiseren als geschenk naar ons toe
voor zowel vader- als moederdag.
De dag begon al vroeg met een familie-fotoshoot gevolgd door een uitgebreide brunch.
De rest van de dag hebben we naast en in de zwemvijver doorgebracht.
Geweldig om te zien hoe groot en klein in en rond het water genoot.
Na zo'n dag kennen we maar één gevoel nl. een grote dankbaarheid
voor zo'n heerlijke familie!
Fijne avond en tot blogs!
Groetjes,
Liliane


12 opmerkingen:

  1. Dat gaat inderdaad een mooie quilt worden. Prachtige stofjes en de combinatie klopt perfect!
    Zalig zo een familiedag, allemaal samen genieten , en dan nog bij dit pufferige weer verkoeling vinden aan jullie zwemvijver, meer moet dat niet zijn hè.
    Hier ook een zalig vakantiegevoel als de kleinkinderen er zijn en gretig gebruik maken van het zwembad. Daar nog een lekker drankje bij….het leven is mooi! 🌞
    Geniet ook nog van de blokjes en de stofjes en zeker van het mooie resultaat👌

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Marie-Louise,
      We hadden het maar getroffen met het weer voor de fotoshoot. We hebben de foto's thuis en hier achter in het bos gemaakt. Bekend terrein voor de kindjes want daar gaan we altijd met hen wandelen.
      Zalig om aan huis te kunnen blijven voor de ontspanning. Je hebt er alles bij de hand. Dat is zo handig met die kleintjes.
      Dat zullen jullie ook zo ervaren 👍
      Ik ben voorlopig zoet met het voorbereiden van de blokjes. Zo kan ik ze straks meenemen wanneer we op vakantie gaan.
      Geniet van deze zomerse dagen 🌞🍹
      Groetjes,
      Liliane

      Verwijderen
  2. Moest wel lachen tijdens het lezen van jouw blogbericht.
    "Dit verander ik in dat, en dat in dit". Daar hou ik ook zo van, alles lekker naar je eigen hand zetten.
    Ook herkenbaar om direct als er iets klaar is weer een nieuw project te beginnen.
    Afwisseling is ook leuk toch?
    Jouw nieuwe blokjes zijn zoals altijd weer prachtig van kleur. Daar ben je zo goed in om dat te combineren.
    Vind jouw foto's ook zo mooi gemaakt. Bij elk blokje iets leuks neerleggen wat de foto leuker maakt, je hebt wat meer te zien, hoewel die blokken op zich al zo mooi zijn.
    Handig dat je alle stofjes al hebt uitgezocht, kan je lekker doorgaan.
    Wat hebben jullie een prachtige familiedag gehad.
    Met dat warme weer kwam de frisse zwemvijver goed van pas. Lekker genieten met z'n allen, een dag met een gouden randje.
    Toch wel fijn dat het nu ietsjes koeler is.
    Lieve groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn om zo samen met je gezinnetje, kleinkinderen samen te genieten in dit uitstekende weer. Dat nemen ze niet meer af. En wat een mooie combinaties van stoffen, dit zal een heel rijkelijke quilt vormen. Enkele dagen aan zee brachten ons samen bij Paula en Rik in Oost-Duinkerke en in Koksijde. Het was maar even maar toch gezellig. Een fijne vakantie en hopelijk is er nog tijd om te quilten en te genieten van vakanties. Fam Leen Reppel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Mia,
    Oh, jullie waren ook aan zee. Wat fijn om dan bekende mensen tegen te komen. Jullie zullen samen wel een terrasje gedaan hebben. Gezellig kunnen bijpraten.
    In juli gaan wij weer naar zee.
    Hopelijk is het zonnetje dan ook nog van de partij.
    Groetjes,
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben helemaal weg weer van je stofkeuze, wat een leuke stofjes zeg. Jij kan zo goed combineren.
    Ziet er ontspannen uit de familie dag.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi familieplaatje! Dat is altijd genieten om met de hele bende samen te zijn.
    "De drie duifjes", dat wordt mijn volgende turf om te lezen.
    Leuk dat jij voor elk boek een stofje klaar hebt liggen. Veel quiltgenot!
    Lieve groetjes, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen